Планираме изграждането на 10 стратегически обекта за транспортната инфраструктура на София, заяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова в своя профил в социалната мрежа Facebook.

По думите й първият от тях е довършване на бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Филип Кутев“, които са ключова част от третия градски ринг, която свързва бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“. Според столичния кмет този проект ще разтовари чувствително трафика през центъра.

Освен това се планира изграждане на бул. „Копенхаген", което ще намали трафика по бул. „Ал. Малинов“ и ще даде нова връзка на „Младост“ с бул. „Цариградско шосе“.

Друг проект е изграждане на бул. „Източна тангента“, който свързва бул. „Ботевградско шосе“, бул. „Владимир Вазов“ и Северна скоростна тангента. Сред приоритетите е й изграждане на бул. „Рожен“, които ще даде връзка на сверените квартали с центъра.

Заедно с това ще има разширяване на бул. „Ломско шосе“, реконструкция на бул. „Скобелев“ с отдалечаване на трамвайното трасе от близките сгради и реконструиране на транспортния тунел под НДК, който се нуждае от цялостна рехабилитация, рехабилитация на тунела към „Люлин“ (бул. „Царица Йоана“) заедно с пътните платна и трамвайния път и обновяване на трамвайното трасе по бул. „Стамболийски“, което е в лошо състояние, заедно с ремонт на пътните платна.

Сред приоритетите е и изграждане на Зеления ринг на София – от „Слатина“ до Борисовата градина, което включва велоалея, места за спорт и почивка по трасето на старата жп линия.

„За да успеем да завършим тези стратегически обекти за срок до 5 години, предлагаме взимането на инвестиционен заем от 60 млн. евро от Европейската инвестиционна банка“, посочи Фандъкова.
 
По думите на столичния кмет целта на външното финансиране е за кратък период от време да бъде изградена инфраструктура, която е ключова за развитието на града десетилетия напред.

Фандъкова посочи, че за част от обектите вече има работни проекти, за други работното проектиране е на финала и вървят отчуждителните процедури.

"Благодарение на финансовата стабилност на София и инвестиционния ни рейтинг, имаме шанс да получим много добри условия – 0,35% лихва, без такси и комисионни за срок от 20 години", посочи столичният кмет.
 
Фандъкова уточни, че в общината е подготвен и списък с 5 резервни обекта, които да могат да заместят основен проект, ако има забавяне.

Резервните обекти са: изграждане на ул. „Войводина могила“ в „Овча купел“, която ще осигури обходен маршрут по време на изграждането на Околовръстния път, рехабилитация на бул. „Рожен“ от надлеза при жп линията до надлез „Надежда“, рехабилитация на бул. „Джеймс Баучер“ заедно с трамвайното трасе, изграждане на Западната тангента и възстановяване от бордюр до бордюр на улиците, по които в следващите години ще бъде изграждана канализация по програмата „Околна среда“.