Билетът за столичния градски транспорт да важи за времетраене, а не за линия - това ще бъде възможно след въвеждането на новата билетна система. Означава ли това, че ще плащаме повече за пътуването с трамвай, метро, тролей или автобус?

,,Това е система за таксуване, но и за видеонаблюдение. Скоро в градския транспорт в София ще има и работещи видеокамери. Очакваме работата на системата в пълната ѝ функционалност да започне в първите месеци на новата година.

В края на октомври ще заработи видеонаблюдението, през декември ще стартираме и услуга за плащане на превозен документ с безконтактна карта", обясни директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев.

Ще има и възможности за зареждане на превозните документи през мобилни апликации, уеб портал и с възможности за по-различно таксуване.

Различни методи за тарифиране се обсъждат, трябва да съберем достатъчно информация за метода на пътуване на гражданите. Една от целите на системата е да се изготвят доклади за натовареността на линиите, къде се прекачват хората. Ще се предлагат и методи за оптимизация на мрежата, добави Димчев.

По думите му в първите месеци на пандемията около 90% е бил спадът на пътникопотока, а трайно той е намалял с около 40% - точно толкова е намаляла и продажбата на превозни документи.

Продължаваме с дезинфекцията на превозните средства по два пъти на ден. Билети все още не продават водачите в транспорта с цел тяхната безопасност. 35 млн. лева са по-малко приходите в ЦГМ до септември. С решенията на СОС до момента осигуряваме пробега на градския транспорт, отбеляза Дилчев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че контрольорите продължават да продават билети, но това вероятно ще се промени в следващите седмици