Таксиметрови компании искат Столичната община да вдигне тавана на цените с около 30 ст. на километър. Писмото е внесено на „Московска” 33 от Националната федерация на таксиметровите водачи в България. Искането беше обсъдено на заседание на транспортната комисия в Столичния общински съвет (СОС). Към момента горният праг за превоз на километър, определен от Столичната община, е 1,30 лв. през деня и 1,60 лв. през нощта.
От компаниите оправдаха исканото увеличение на пределните цени с мотива, че&nbsp;от 2 г. общината не е правила актуализация&nbsp;на тарифите, а цените на горивата са се повишили. &bdquo;Според нашите разчети шофьор, който си плаща всичко и е извън сивия сектор, трябва да вози минимум на 1,60 лв.&rdquo;, обясни председателят на федерацията Яне Янков пред транспортната комисия. По думите му по-високата тарифа ще даде възможност да се обособи бизнес класа при автомобилите. Тя ще е от&nbsp;скъпи коли, с кожени тапицерии, климатроник&nbsp;и други екстри.<br /> <br /> Идеята на таксиметровите фирми е на клиентите да се предложи по-голям избор за удобно пътуване. &bdquo;Ако една кола е нова и луксозна, защо да не взема повече пари от обикновеното такси&rdquo;, обясни Янков. Той допълни, че ще е най-добре автомобилите, които ще са от т.нар. бизнес класа, да са в различен цвят, за да се различават от евтините. Според становище на три от водещите таксиметрови компании до общината обаче няма нужда от скок на тавана на цените.<br /> <br /> &bdquo;През следващата седмица ще се проведе специална среща за таксиметровите услуги, на която ще се обсъди и евентуално актуализиране на цената, което обаче не означава, че тя ще е по-висока&rdquo;, обясни председателят на транспортната комисия в СОС Радослав Тошев.<br /> В следващите седмици съветниците, кметството и компаниите ще седнат на една маса и за&nbsp;да определят лимит на броя на такситата&nbsp;в София. <br /> <br /> Сега в столицата има около 5800 жълти коли. &bdquo;На тези срещи ще се обсъжда и актуализация на броя на стоянките на такситата&rdquo;, обясни Тошев. Някои от местата бяха закрити заради строежа на метрото и организацията на движението в града. За сметка на това общината ще посочи нови терени, където таксиджиите да спират. &bdquo;Ще се въведе ред и в местата, попадащи в синя зона, защото сега шофьорите масово чакат клиенти, без да плащат за това&rdquo;, обясни Тошев.<br /> <br /> Ще се обсъжда и правото на такситата да се движат и в бус лентите. Те ще могат да използват платното за градския транспорт само ако возят клиенти. Ако колите обаче са празни, а се движат в лентите за рейсовете, ще бъдат санкционирани. /БЛИЦ<br />