От 1 януари 2020 г. Столичната община вече ще има връзка с Агенцията по вписванията и хората няма да е нужно да декларират имотите си при покупка или продажба. Също така от догодина Общината преминава изцяло към електронни обществени поръчки.

Тези два примера за административна реформа на базата на дигитализацията даде столичният кмет Йорданка Фандъкова. Днес бе представена стратегията за дигиталната трансформация на София, чиято основна цел е да улесни гражданите и те да прекарват по-малко време по гишетата.

За да може да се улесни процесът по внедряване на нови електронни услуги, Общината създава ново направление и вече ще има зам.-кмет по дигитализация и инвестиции. Предложеният за поста е Владимир Данаилов, който сега е шеф на Столичната общинска агенция по приватизация и инвестиции. Ще бъде създадена и ресорна комисия в Общината, която да отговаря за дигиталната трансформация на София.

Сред първите задачи на новия кмет ще бъде да модернизира съществуващите е-услуги и да разшири броя им - от сегашните 50 да станат над 150 в следващите две години. Също така ще трябва да се осъществи връзка между съществуващите услуги, тъй като в момента я няма.

"Моето изискване е администрацията да не изисква от гражданите документи, които самата тя издава, а да прави вътрешна проверка, така че да не натоварваме бизнеса и гражданите. Направихме това за записването в детски градини и така спестихме 7 документа на хората", обясни кметът Йорданка Фандъкова.