Платените места за паркиране в синя зона ще се увеличат повече от двойно от 8 септември. Това реши транспортната комисия в Столичния общински съвет като гласува промени в наредбата за организация на движението, пише Монитор.

В момента местата в синя зона са 5000, а планирането увеличение предвижда те да стигнат 12 000.

Участъците, които в момента са в зелена зона ще станат сини в района между булевардите „Сливница“, „Опълченска“, „Скобелев“, „Тотлебен“, „Пенчо Славейков“, „Евлоги и Христо Георгиеви“ и „Данаил Николаев“. Сега по-скъпата зона е между булевардите „Дондуков“, „Христо Ботев“, „Скобелев“ и „Васил Левски“.

Към зелена зона обаче ще бъдат добавени кварталите „Иван Вазов“ и „Яворов“, където съответно ще бъдат открити 210 и 880 допълнителни места за платено паркиране.

Съветниците от транспортната комисия дадоха зелена светлина и за промяна на работното време на зоните за паркиране.

Така от есента синята зона ще работи и през целия уикенд, като паркирането на колата в центъра на града ще се таксува от 8,30 до 18 часа и в неделя.

Променя се и работното време на зелената зона, която в момента действа само през седмицата, като за нея ще се плаща и в събота от 10 до 18 часа. В делнични дни и двете зони пък ще работят до 20,30 часа, а в момента се плаща до 19,30 часа.

Шефът на транспортната комисия Карлос Контрера уточи, че от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) са заявили готовност, че ще се справят с разчертаването на новите параметри на зоните до 8 септември, както и с поставянето на антипаркинг колчета.

Очакванията от промените са приходите на ЦГМ да се увеличат със 7,7 млн. лв. 400 хил. лв. лева ще дойдат от принудителното задържане на автомобили със скоба, а 460 хил. лв. от винетни стикери.

В последните месеци дружеството загуби милиони, заради неработещите зони за паркиране по време на извънредното положение, обявено с цел ограничаване на разпространението на коронавируса.

Безплатното паркиране в града е нанесло на ЦГМ по 400 хил. лв. загуби седмично. Така в касата на дружеството са генерирали 2,8 млн. лв. по-малко прогнозируеми приходи, в които влизат и служебните абонаменти, както и винетните стикери.