От Центъра за градска мобилност съобщиха, че почти на половина са намалели потребителите на синя зона последните месеци. Иначе - всеки ден 350 шофьори - нарушители попадат в капана на скобите.
А 10-на си взимат колата от наказателен паркинг, след репартирането й с паяк. От центъра за градска мобилност отбелязват приятна тенденция за по-добра дисциплина сред шофьорите. Дали това е така, обаче ще покажат цифрите. И по-точно постъпления в бюджета на институцията, съобщи bTV. <br /> <br /> Въвеждането на нова зона, вероятно с жълт цвят, се обсъжда в София. Идеята е, че тя ще бъде около важни институции и учреждения и в нея ще имат право да спират само коли, свързани с работата на съответното ведомство.<br /> <br /> Въпреки че за нея пари няма да се искат, нарушителите ще бъдат отстранявани от паяци, както при платените зони и ще си плащат глобата. Идеята е да се даде възможност на хората ,които имат работа в съответното ведомство или институция, да могат да спрат удобно.<br /> <br /> Нещо подобно в момента се експериментира пред Трета градска болница и ако се окаже успешно, ще се приложи и на други места в столицата. Родители обаче вече сигнализираха ,че от Центъра за градска мобилност ги дебнат, когато водят децата си на училище в центъра и оставят за минути колата си, за да ги санкционират.<br /> <br /> Те настояват за право на малък престой, ако децата им учат в съответното училище. От Центъра за градска мобилност са запознати с възраженията и предложенията на родителите. И отричат да има хайка за родители пред училищата.&nbsp;<br /> <br /> Хората с паяците &nbsp;определят обаче искането на родителите като несъстоятелно. Училищата с платени зони били с различен начален и краен час на учебните занятия. Ако въведе гратисен период, удобен за всички тях, то това би довело до хаос. /БЛИЦ<br /> <br />