Столичаните, които живеят в „Дружба 2”, ще могат да стигат до центъра на „Младост” само за 10 минути с трамвай. Бързото придвижване ще стане факт, след като бъдат положени релсите по трасето бул. „Копенхаген” - „Цариградско шосе”- магазин „Деница”, пише „Монитор“. Трасето е част от мащабния проект за реконструкция на три релсови пътя, за които направление „Архитектура и градоустройство” обяви конкурс за проектиране.
Трамваят ще върви по бул. &bdquo;Копенхаген&rdquo;. Там през 1986 година е изградено трасе от ул. &bdquo;Искърско шосе&rdquo; до кв. &bdquo;Младост&rdquo;, но през 1995 година част от него е демонтирана. 15 години по-късно е възстановен участъкът&nbsp; до ул. &bdquo;Обиколна&rdquo;. Сега трасето ще се продължи и ще минава под моста на бул. &bdquo;Цариградско шосе&rdquo;като стига до ул. &bdquo;Ген. Радко Димитров&rdquo; в &bdquo;Младост 1&rdquo;, където ще има връзка с метрото. Линията ще бъде факт след изграждането на продължението на бул. &bdquo;Копенхаген&rdquo;, който сега е до бул. &bdquo;Цариградско шосе&rdquo;. Трасето ще е дълго 4400 м и по него ще се движат безшумни трамваи.<br /> <br /> Другият релсов път, за който ще се търсят европари по ОП &bdquo;Регионално развитие&rdquo; за периода 2014-2020 г., ще е по бул. &bdquo;Цар Борис III&rdquo;. Трасето от Руски паметник до трамвайното ухо в &bdquo;Княжево&rdquo;е строено през 1988 година и е дълго 7,1 км. Освен ремонта на релсовия път, който трябва да увеличи скоростта на мотрисите и да намали с 3 децибела шума, ще се осигури и достъпна среда. Предвижда се и реконструкция на светофарните уредби в участъка. Освен това на кръстовищата ще се поставят датчици, които ще обменят информация и по този начин ще се пускат първо трамваите.<br /> <br /> По този начин бул. &bdquo;Цар Борис III&rdquo; ще се превърне в скоростно трасе, като мотрисите ще могат да развиват до 70 км/ч. Общината вече е готова с проект за останалата част на трамвайната линия от Руски паметник. Предстоящата реконструкция ще превърне трасето в класическо кръгово, а трамваят ще излезе от площада и ще заеме крайните югоизточни пространства. Преди повече от 20 години в южната част на кръстовището бяха положени бетонови блокове с релси, по които трябваше да се изнесе движението на мотрисите, като напуснат кръговото. Това така и не стана, бетоновата основа се разруши, а част от релсите изчезнаха. Точно там ще са и първите затревени релси. Идеята е зелените релси да обхванат и цялото трасе по бул. &bdquo;Македония&rdquo;.<br /> <br /> Другото трасе, което ще бъде обявено за проектиране, е реконструкцията на релсовия път по бул. &bdquo;Александър Стамболийски&rdquo; от бул. &bdquo;Константин Величков&rdquo; до трамвайното ухо &bdquo;Западен парк&rdquo;. То е построено през 1988 година и се нуждае от спешен ремонт. В момента част от релсите там са с деформирани панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи. След ремонта максимална скорост на трамвая ще бъде 50 км/ч./БЛИЦ<br />