В деня на отварянето на заведенията вчера само в София са били съставени 29 акта за неспазване на противоепидемичните мерки, информира Нова телевизия.

Различните видове нарушения се оказват от компетенциите на различни държавни органи, сред които е и Агенцията по храните. От там посочват, че ще засилят на контрола по спазването на мерките.

Проверяват най-вече инспекторите, казва Татяна Николова от Агенцията по храните.

Проверки ще се правят и в почивните дни, а всеки клиент, който забележи проблем, може да сигнализира на горещия телефон 0 700 122 900 или на сайта на БАБХ.

300 сигнала са подадени от гражданите за последните 2 месеца: "Някои от персонала не носят лични предпазни средства или, че нямат дезинфектанти", посочи Татяна Николова.

Няма фиксиран срок, в който проверяващите трябва да реагират на сигнал. Удобната дума, ползвана от администрацията е, "своевременно" и тук идва затруднението за съвестните граждани - за кой проблем, къде да се обадят: Има ли клиенти в заведенията и при какви мерки се посещават?

"По компетентност този сигнал се разглежда и се предприемат необходимите действия", обясни Николова.

Уточни и понятието компетентност: "Че гражданите са без маски, отговаря РЗИ, че няма разстояние на масите, отговаря също РЗИ. Но, ако персоналът не носи маска, това е в нашите компетенции".

За липсата на дезинфектант в ресторантите, също отговаря Агенцията по храните".

Снимка: Булфото