Централната жп гара в София ще бъде затворена заради ремонт. Ще има период, в който сградата изобщо няма да работи, а през останалото време тя функционира с намален капацитет, съобщиха от БДЖ. Общата стойност на модернизацията е близо 56 млн. лв., които се осигуряват от ОП „Транспорт”.
От Национална компания &bdquo;Железопътна инфраструктура&rdquo; (НКЖИ), която е възложител на проекта, уточниха, че до пълно затваряне няма да се стигне, защото ремонтът ще се прави на етапи. &bdquo;Обновяването ще засегне разписанието на всички влакове&rdquo;, каза Християн Кръстев, шеф на националния превозвач. И коментира, че ще е неприятно за пътниците, но ще трябва да се изтърпи. Срокът за&nbsp;завършване на ремонта е 18 месеца, пише &quot;Монитор&quot;.&nbsp;Това означава, че гарата трябва да е с нова визия до октомври 2015 г. Плановете са през по-голяма част от времето движение през нея да се извършва. За това предстои да бъде изготвен график на композициите, който ще бъде обявен публично, преди да влезе в сила.<br /> <br /> &bdquo;Направленията на влаковете няма да бъдат променяни&rdquo;, категоричен е Кръстев. И посочва, че измененията ще има в началната и крайна гара. Например когато композицията пристига на Централна гара, като последна спирка може да е гара Подуяне. Очаква се голяма част от влаковете, които пътуват за Перник да тръгват от Захарна фабрика или да пристигат там. Пренасочване може да има и към гарите Искър и София-Север.<br /> <br /> &bdquo;Очакваме разрешителното за строителството да бъде издадено до седмица&rdquo;, съобщи инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на железопътната компания. И поясни, че то трябва да бъде издадено от Министерство на инвестиционното проектиране (МИП). След това има двуседмичен срок за обжалване. Предвижда се&nbsp;обновяването да започне в началото на април.&nbsp;Целта на ремонта е да се укрепи конструкцията на съществуващата сграда, като се модернизира по всички възможни начини и с всички нови технологии. &bdquo;Гарата трябва да стане привлекателна, а не да студена и неприветлива, каквато е в момента&rdquo;, коментира още Ламбрев.<br /> <br /> Предвижда се ремонтът да стане на 2 етапа.&nbsp;Първо да се направи източната, а след това западната част. Сега се освобождава западното крило от работещите в него служители. В проекта е предвидено да се направи хидроизолация на подлезите, водещи към коловозите, и да се подменят ескалаторите.&nbsp;/БЛИЦ