Страхотен скандал с проучването, посочило партията на Слави за най-мощна политическа сила
„Глобал Метрикс“ отрекоха да са правили проучване, според което партията на шоумена е първа сила
„Изненади в политическите нагласи на българина, сочи изследване на Global Research Metrics... Над половината българи искат оставката на правителството, показват данните от проучване на обществените нагласи. Изследването сочи очаквана динамика през есента, както в политически, така и в икономически план.
В ситуацията на ежедневни протести и съпътстващи проблеми около COVID-19, ще бъде много трудно на ГЕРБ и ОП да останат на власт... Ако изборите са сега голямата изненада в политическите нагласи е първото място на Слави Трифонов“.
Това съобщение пристигна по-рано тази седмица на редакционната поща на редица медии в България. Въпреки очевидните пробойни в социологията и нетипичното обяснение за финансирането на проучването, то беше публикувано от медии като actualno.com и cross.bg, пише Трибюн бг.
Пълен провал с абонамента за телевизията на Слави
Данните от съмнителното проучване
„Проучването е изготвено от независими маркетолози със собствен ресурс през септември 2020 г. Размерът на извадката е 1036 респонденти на възраст над 18 години, чрез стандартизирано интервю „Лице в лице“.
Средната възраст на респондентите: 44.2 години“, твърдят авторите, без да посочват кои са те и как медиите могат да се свързват с тях освен по e-mail.
В четвъртък от истинската социологическа агенция Глобал Метрикс излязоха с опровержение, че те са авторите на социологията.
„В отговор на публикувани резултати от политическо изследване от субект, означен с и направени последващи запитвания и негативни коментари към социологическа агенция Глобал Метрикс, с настоящото съобщение уведомяваме всички наши клиенти и партньори, медиите и широката общественост, че:
Глобал Метрикс и свързаните с нея юридически лица, нямат нищо общо със споменатия по-горе интернет сайт и публикуваното в него изследване на политическите нагласи в България от септември 2020.
Считаме, че анонимното публикуване и разпространяване на резултати от социологически и електорални изследвания, без да бъде посочван техният автор, както и юридическото лице и/или екипът, който стои зад тях, е грубо нарушаване на установената в европейската и българска практика професионална етика“, пишат от агенцията.
Според Глобал Метрикс стореното е крайно неприемлив подход, който поражда въпроси, свързани с реалните цели на публикуваното изследване.
„Използването от страна на неназовани и отказващи да се обявят публично лица, на име, в което има необяснимо сходство с търговската марка на нашата социологическа агенция е недопустимо. Всички, публикувани от Глобал Метрикс изследвания, са на интернет сайта на агенцията https://globalmetrics.eu/.
В тази връзка, като представляващ Глобал Метрикс, ще използваме всички налични в законодателството средства за защита на търговското име на дружеството, както и на регистрираната от него търговска марка“, предупреждават те.