Страхотни новини за шофьорите! Тунел "Витиня" и АМ "Хемус" ще са готови през...

Бюджетът, който е предложен за реконструкция на републиканската пътна мрежа е съобразен с кризата, обяви регионалният министър

"В тази обстановка не е момента за показване на политически мускули, използвайки болестта на някой народни представители. Безотговорно и цинично е, сравнявам го с това да видиш болен човек и да се изправиш с юмрук". С тези думи започна участието си в предаването "Офанзива с Любо Огнянов" министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
 
"Бюджетът, който е предложен за реконструкция на републиканската пътна мрежа е съобразен с кризата. В началото на 2021 г. никой не вярва, че пандемията ще изчезне, така че в бюджета са заложени средства за подпомагане на хората в кризата. МРРБ ще получи над 400 млн. повече те са за нови отсечки и свлачища, както и 110 млн. за текущ ремонт и поддържане", сподели тя.
 
"Работи се усилено по АМ "Хемус", всички в държавната администрация имат ангажимент за целия процес, имаме болни и карантинирани колеги в МРРБ и АПИ, дори от вкъщи работят, за да не спрем строителството, защото това са работни места и подпомагане на икономиката. АМ "Хемус" ще бъде готова през 2024 г. Работи се и по АМ "Европа". 986 км са в процес на ремонт", обясни министър Аврамова.
 
"Имаше кухини между скалния масив и първичната облицовка, очакваме в началото на 2021 г. да пуснем изцяло обновен и обезопасен тунел "Витиня". Ще има 1 транспортна и 2 пешеходни връзки. Има затворени 3 участъка от АМ "Хемус", до Коледа ще пуснем за движение двата железни моста и виадукта. Ще остане за ремонт само тунел "Витиня", коментира гостът.
 
"Ще има около 100 млн. за енергийна ефективност на еднофамилни сгради, както средства и за  модернизация на уличното осветление, има възможност за видеонаблюдения. Няма да има съфинансиране от собственици на апартаменти в жилищни сгради, обсъжда се фонд за декарбонизация", информира министърът. 
 
"Това, което чуваме от Мая Манолова е различно от това, което сме получили като становище в МС. Нейното е политическо говорене – общинската инфраструктура остава общинска, няма да бъде национализирана. Не слагаме различни цени на водата, навсякъде е една и съща. Бъдещето е във водомерите за дистанционно отчитане", каза още Петя Аврамова.
 
"За 2020 г. са възложени над 1700 км пътна маркировка. Ако приемем локдаун вирусът ще изчезне ли? Хората ще загубят работните си места и няма да имат какво да сложат на масите си, трябва просто да спазваме мерките. Поклон пред всички на първа линия, които се оборят за човешки животи. Да бъдем отговорни!", призова министърът.