Скандалният богослов и блогър Светльо Ангелов-Портос прави поредните си скандални разкрития пред "ШОУ" за това какво се случва „зад олтара” на БПЦ.
<strong>- Портос, какво се случва в Рилския манастир, наистина ли нощувка край чудотворните мощи на Св. Иван Рилски струва 1000 лв. за нуждаещи се от свръхестествена помощ?!</strong><br /> - Абсолютни глупости са това, аз съм бил там и съм се молил дълго точно край мощите на Св. Иван и никой не ми е искал пари. Обади се и софийска попадия, която съвсем наскоро също е посетила манастира, преспала е няколко нощи там, заедно със съпруга си са били, разбира се, жената заяви също, че няма никакво основание да се твърдят подобни неща&hellip;<br /> <br /> <strong>- Откъде тогава произтичат подобни твърдения и слухове?</strong><br /> - От приятелите на Пловдивския Антихрист&hellip; Искат с рилци да сторят същото, което направиха с братята в Троянския манастир. Сценарият с Троянския манастир, в който един от поповете, кръвни братя от Сливен &ndash; Янакиеви, продава &bdquo;свещени джунджурии&rdquo; в манастирската канаския &ndash; право, получено чрез услугата със скандала и разбиването на братството, обслужило идването на новия игумен, е предвиден и за Рилския. В Троян се уреди само единият поп &ndash; Силвестър, прицелилият се в Рилската света обител Евгений остана на сухо, рилци веднага реагираха, както помните, категорично отхвърляйки обвиненията на Янакиеви срещу игумена си епископ Евлогий в педерастия&hellip; Всъщност<br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>развратници викаха &bdquo;Дръжте развратниците!&rdquo; </strong></span><br /> <br /> содомците викаха &bdquo;Смърт на гоморците!&rdquo; в случая с Троян. Същата тая попадия, която споменах, в момента ми прави услуга, разговаряйки със Силвестър във Facebook, пък тя е доста хубавка. Силвестър я кани в&hellip; Троянския манастир, където щял да я запознае с еп. Сионий, да идела там, щял да й осигури къде да спи в обновената хотелска част, без думичка да обелва за съпруга й, негов уж духовен събрат, или за своята съпруга&hellip; Тези дни се очаква Силвестър да се поотпусне в разговорите с чуждата попадия и направи директни сексуални намеци или отправи такива покани, скрийншотовете от разговорите ще се появят в блога ми &bdquo;Маран-ата&rdquo;. <br /> <br /> Под претекст, че воюват срещу моралната разпуснатост по манастирите, те сами ги обърнаха на много по-големи бардаци, отколкото някога са били, ако са били изобщо конкретно тия свети обители, защото аз и Троянския манастир съм посещавал заедно с група християни преди четири-пет години, а жив пе*ераст не съм видял, нито от някого съм получил предложение или намек за подобно нещо, както и мъжете, които бяха с мен&hellip;. В Рила номерът не мина, но ако проследите изявленията по медиите на поп Силвестър, ще видите, че той обеща, че &bdquo;няма да остави нещата така&rdquo;&hellip; Сега е наред клеветата, че се оскверняват с комерсиална цел свети мощи. Ако и тя не успее, чудя се какво Силвестър и приятелите му ще измислят&hellip; Може би, че рилци пият кръвта на новородени дечица или онождат малки яренца насред храма?!...<br /> <br /> <strong>- Споменаваш &bdquo;приятели&rdquo; на Силвестър?</strong><br /> - За никого не е тайна кои са другарите на Силвестър. Митрополит Николай използва за острие меркантилизма и арогантността му, за да разсипва манастири, в които не му играят по свирката, да сваля и въздига игумените, да подменя изцяло братствата&hellip; В Пловдив Николай се държи вече като местен патриарх, а в БПЦ като &bdquo;втори след Неофит&rdquo; и даже като негов сиамски близнак. В Троянско нещата обаче съвсем не стоят на това ниво &ndash; в заверата не участват само поп Силвестър, заради сравнително дребни бизнес интереси, и архимандрит Григорий Лозев, алкохоликът и развратник, заради обидата си от това, че преди години останалите братя не са го допуснали да стане игумен, а заедно с това и епископ. Прокуратурата в момента разследва и наскоро хиротонисания за епископ Поликарп по делото за събитията около скандала с йеромонах Кирил Тодоров. Печално известният Жоро, герой от &bdquo;Господари на ефира&rdquo;, който бе набеден от медиите за любовник на отец Кирил, е по всяка вероятност &bdquo;намерен&rdquo; от Поликарп (по онова време архимандрит) из Видинско <br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>и е употребен като острие в заверата </strong></span><br /> <br /> срещу Троян&hellip; Не е ли странно, че немного време след успеха на заверата срещу братството архимандрит Поликарп стана на бърза ръка епископ?! Без да има изискваното според Устава на БПЦ висше теологично образование, затънал и въвел в дългове доста други клирици като архимандрит Ефрем и братята от Руенския манастир, дължащ много пари на банки и частни лица, архимандрит Поликарп не биваше, съгласно Устава на БПЦ, да бъде правен епископ. Кой направи на своя глава и отговорност архимандрит Поликарп епископ? Аз имам снимка, на която архимандрит Поликарп и еп. Сионий са седнали заедно на терасата на парк-хотел &bdquo;Ленинград&rdquo; в Пловдив - любимо място за посещения и на митрополит Николай, където според злите езици Пловдивска митрополия е резервирала цял етаж за него и гостите му&hellip; Впоследствие епископ Поликарп се опита да сложи ръка върху източниците на финансиране на Видинската епархия именно защото е потънал в борчове, и свещенството, други монаси, епархийския съвет, се побуниха. За щастие срещнаха подкрепата на митрополит Дометиан. Тъжното е обаче, че истинските конфликти, градивните, очистващите, често идват едва когато стане дума за пари, в БПЦ рядко те са около &bdquo;принципни положения&rdquo;&hellip;<br /> <br /> <strong>- А митрополит Йоаникий в Сливен защо не се намесва - нали му е пряк началник на Силвестър?</strong><br /> - Дядо Йоаникий не е зъл човек и може с него да се разговаря, не е и глупак, ако се абстрахираме от обичая му да мънка, вместо да говори, както и от колоритните му прякори&hellip; И сам съм чувал коментари на близки до Йоаникий клирици, епископ Игнатий Карагьозов имам предвид, които ми споделят, че често е реагирал с раздразнение на зулумите и изцепките на поп Силвестър. Но само толкова. Аз лично имам &bdquo;теория&rdquo;, която звучи малко несериозно, но по-добра не мога да измисля. Наблюдавайки как Силвестър реагира на всяка критика и изобличение със заплахи за физическа саморазправа (да не забравяме, че той е бивш полицай, &bdquo;старшинка&rdquo;) смятам, че просто първия път, в който Йоаникий се е опитал да му стегне юздите, Силвестър му е запалил ушите с два шамара. Това е бил краят на архипастирската власт в Сливен, за да оправдае Йоаникий и прякора си <br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>Иванчо Пу*ката<br /> </strong></span><br /> <strong>- В какво се изразява държанието на Николай Пловдивски &bdquo;като патриарх&rdquo;?</strong><br /> - В Пловдивската духовна семинария той се &bdquo;разхожда&rdquo; като да не е представител на Светия синод, ами се държи като да е той самият патриарх. Когато му се прище, отива там да служи, без да е изпратен от Синода, както се изисква в ставропигиален храм, влиза през Царските двери в олтара, като да е патриарх, а когато Николай го няма, попове, служещи в храма на семинарията, поменават него именно при Великия Вход: &bdquo;Високопреосвещения наш митрополит Пловдивски&hellip;.&rdquo;, вместо &bdquo;Светейшия Неофит, Патриарх Български&hellip;&rdquo;. Николай се меси и в живота на почти всички останали епархии, без неговата благословия там рядко нещо се случва. Особено в София&hellip; След смяната на игумена на Бачковския манастир, епископ Борис, аз посетих манастира - нямаше вече дори и парче хартия по стените, ни на портата в двора, ни в Храмовия притвор, напомнящо за некролог на митрополит Кирил&hellip; Грета Христова, приятелка на дядо Кирил още от времето на неговата младост, ми сподели, че на опелото в София на отец Димитър Амбарев не е видяла ни един от неговите събратя от църквата &bdquo;Света Петка &ndash; Стара&rdquo;, където Амбарев е служил дълги години. Сетне срещнала едного от тях и го попитала защо не са присъствали там, където почти всички софийски свещеници са били и почти всички синодални старци освен подлогите на Николай. Отецът й отвърнал, че председателят на настоятелството на храма поп Николай, по прякор Кара Кольо, ги предупредил, че който иде на опелото на Амбарев, ще бере големи ядове. А въпросният Кара Кольо е дългогодишен другар на сегашния Пловдивски митрополит&hellip; Същият Кара Кольо преди време отказал да иде и на погребението на Негово Светейшество патриарх Максим в Троянския манастир, макар да имало осигурен автобус, казал просто: <br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>&bdquo;Не ми се ходи, ще го заровят и без мене&hellip;&rdquo; </strong></span><br /> <br /> Да беше само това, с мед да ги намажем и Голям Кольо и Кара Кольо &ndash; обичайната двойка тиранин и подла мижитурка! Но, както попадията Нина Амбарева, вдовица на отец Димитър, ми сподели в Пловдив на тъжния помен &ndash; четиридесет дни от упокоението на съпруга й в &bdquo;Света Петка &ndash; Стара&rdquo; дори некролог на Амбарев няма залепен! Попитала Нина Кара Кольо защо няма, а той отвърнал: &bdquo;Така решихме, да няма. Не се тревожи, като умреш ти, твой ще сложим&rdquo;&hellip;<br /> <br /> <strong>- Възможно ли е всичко това?!</strong><br /> - О, да! И не &bdquo;благодарение&rdquo; само на Николай. По-страшни, много по-страшни от него са &bdquo;малките николайчета&rdquo;, дяволските копелдаци в расо, които тихо и кротко ядат лайна, без да шумят много около себе си, като него&hellip; Ето, президентът Росен Плевнелиев отличи с орден за доблест за цялото му житейско дело отец Димитър Амбарев посмъртно. Ордените на Амбарев не са един и два. А разни мишоци има, дето до оня ден са ровили по кофите за боклук, по думите на техни събратя, като отказалия лично на мен по телефона да пее трисагий при погребението поп Еленко от Пловдив с думите: &bdquo;Аз тоя човек няма да го опявам!&rdquo;, вчера сложиха едни стари римски патрициански одежди, по чийто модел са свещеническите, настаниха се в едни подобни на замъци централно-градски храмове и се почувстваха аристократи, да им&hellip; майката, много се извинявам! Тия мишки и плашипутарници, дето някои от тях са ми и налитали на бой насред храма, кажа ли им какво мисля за тях, днес са &bdquo;народните будители, духовен елит, князе едва ли не&rdquo;&hellip; Пък хора като Амбарев се оказват никои, погледнати от &bdquo;висотата&rdquo; на митрополитските задници, на които са кацнали, за да закусват с каквото излезе от тях&hellip;<br /> <br /> <strong>Едно интервю на Еми МАРИЯНСКА<br /> <br /> </strong>