Създателят на "Величие" разкри плановете си

Полковник Марков има желание да е в политиката, аз съм връзка между политиката и хората, казва Ивелин Михайлов

Лабораторията на тяхната идеология е доскоро обезлюдено варненско село. Там е люлката на „Величие“.

През последните около 5 години стотици хора от цялата страна и чужбина им се доверяват не просто с гласа си, а и спарите си, бъдещето си ... и ги последват в село Неофит Рилски.

Там е събрана първата представителна извадка на електората на „Величие“.

Селото е известно с мегапроекта „Исторически парк“. Но още по-впечатляваща от парка е общността млади хора, преселили се да живеят тук. Да създават семейства и деца. Те са не просто жители, а инвеститори и общност.

Имат си и водач. Ивелин Михайлов - Създателят.

„Родом от София съм. И преди две години се преместих със семейството си в Неофит Рилски“, казва пред bTV Александра Бешевлиева.

„Тук ми се отразява добре, защото си има хора, които са подобни на нас“, споделя Марина Иванова.

„Тук дойдох заради средата, тук се запознах с моя мъж. Моят съпруг. Той пък е дошъл тук от София. Но не сме се познавали преди. Тук се запознаваме, тук се влюбваме, тук правим дете“, обяснява Кристина Капитанова.

„Решението да дойда да живея тук е от 2019 г. Аз виждам потенциал в това нещо и съм решил да се включа с някаква сума в „Исторически парк“. Те се купуват дялове. Като всяко едно АД. Проектът не разпределя печалби. Защото той е стартов етап.

Смятам, че за такъв проект изисква малко повече време. Не съм търсил печалби, не мисля, че толкова бързо може да стартира една толкова огромна машина“, казва Ивайло Иванов.

Истински старите къщи в селото изчезват една след друга, а на тяхно място се строят нови - но антични, средновековни, от Първото и Второто българско царство. Величието е във фантазията за миналото.

Стилът на населеното място наподобява Скопие, но за разлика от македонските антични сгради от гипсокартон, тук фантазията за историята се създава със значително по-качествени строителни материали.

Ивелин Михайлов е движещата сила на проекта за село Неофит Рилски.

„Изкупил съм парцели, когато бяха на ниска цена. Имам над 4000 декара УПИ, които съм ги купил на ниските цени“, обясни той.

Два дни след изборите НАП образува производства срещу фирми на Ивелин Михайлов за наличие на финансови схеми и измами, съобщи директорът на данъчните и допълни, че фирмите на Михайлов имат 600 000 задължения към НАП.

По селска улица, отляво има завършена антична къща, отдясно средновековна в строеж и стигаме до две чисто нови възрожденски къщи, където живее Александра Бешелиева и семейството ѝ. Тя е IT специалист от София. 

"Ние имаме 4 деца. Тук в това село, и в община Ветрино намираме нещата, които търсим".

Кой е собственик на всички тези къщи?

"Различни хора, различни инвеститори. Тези къщи могат да бъдат осъществени като се съберат няколко такива хора като нас и обединят малкото капитали, които имат. Вид инвестиция".

Има ли някаква идеология, която обединява хората тук?

"Това е причината да се преместим тук. Тук дойдохме няколко пъти преди да вземем решение да се преместим. Има хора, които са тук да дават и да работят. Всяка събота и неделя се организират доброволчески акции. Хора, които правят и дават за общото.

Тук имаме достъп до чиста храна и нормални взаимоотношения".

Те се определят като родолюбци, но се готвят за времето, когато, според думите им, половината свят ще говори руски.

Работата на Кристина е да намира хора, които да се включват в проекта за общността и за строежа на къщите финансово.

Инвеститори в „Исторически парк“ са и семейство Ивайло и Марина Иванови. Той идва тук от София, а тя от Германия.

България, корени, традиции. Така виждат бъдещето си младите хора тук. Както и почти половината българи, живеещи в западна Европа, които миналата седмица гласуваха за „Величие“ и „Възраждане“. Те са млади, но са подозрителни към съвременната медицина.

Марина обяснява защо българите, които не харесват Европа, живеят там: „И те бягат, защото другите държави са уредени, като се обадиш в полицията, ще се получи справедливост. Те не бягат, защото не обичат българското.“

Искат справедливост като на Запад, но гласуват за партии, които отричат западните ценности. Пример за решен проблем, според семейство Иванови, е сигурността, за която се грижи охранителна фирма „Пазителите“. Също част от общността.

Пощата в Неофит Рилски била стара сграда от времето на социализма, но вече е средновековна. Кръчмата. Била стар селски хоремаг. Вече е възрожденска.

Тук останките от реалността и сивотата на социализма се заменят с фантазии и възстановки от Възраждането, Античността и Средновековието.

Колко красива да е историята се решава днес. Култ и убежище в миналото, в което можеш да фантазираш за величие.

Членовете на тази общност не са просто инвеститори. Те изповядват идеология. А начело на тази идеология е Създателят. Ивелин Михайлов говори от големи плазмени екрани в селската кръчма и проповядва как да оправим България. Как да живеем здравословно.

Култ към всичко българско. Култ към миналото. Чуждото е заплаха, ако идва от развития свят. Чуждата храната е вредна. На пиедестал в средата на заведението е книгата за Създателя.

Първите редове на красивото луксозно издание за Създателя четем за тежкото му детство, свързано с баща насилник, изоставяне и бедност, както и политическите му възгледи: „В детските ми години страната се управляваше от комунистическата партия и НРБ беше силна държава.

Улиците и тротоарите бяха чисти, младите уважаваха възрастните. Тогава със съжаление мислех, че Господ ме е създал във време, когато всичко е уредено и аз няма какво да направя за страната си. България беше толкова силна, че смятах за невъзможно това да се промени. Но моето време все пак дойде.“

Има ли Ивелин Михайлов план да създаде Народна република, както пише в книгата.

Народна република България?

"Това няма как да се върне в днешно време, всеки един човек, който си го мисли, е наивен. В комунизма гладни не сме оставали никога, по времето на Прехода ние сме оставали без нищо какво да ядем.

Баба веднъж дойде, една жена ѝ беше дала два буркана свинска мас. С два буркана свинска мас и два хляба. И съм спал винаги на студено. И съм нямал дрехи, с които да изляза и се е налагало всеки ден да се бия заради престъпността навън. Нулева престъпност преди, нулева..."

Мащабите на строителството в Неофит Рилски са впечатляващи и трудно могат да се оценят на по-малко от стотици милиони евро. Откъде идват тези пари?

"Добрата организация. Питайте най-големите фирми в България за колко могат да го направят това нещо".

Как точно се финансират проектите в Неофит Рилски.

"Аз правя бизнес по учебник, аз мога да кажа, че съм един от най-добрите бизнесмени в България и в Европа. Аз съм принуден да се защитавам".

Инвестициите, които се случват в селото? Кой плаща за това нещо?

"Имах си клиенти, аз правя къщата, продавам, инвестирам печалбата в „Исторически парк“".

В края на книгата за Създателя Ивелин Михайлов разказва за своя план как населението на България ще стане между 30 и 40 милиона. Разкрива каква ще е и неговата роля за бъдещето на България: „Хората имат нужда от водач, който да върви напред и когото да следват.

Ако в даден момент се появи някой по-добър, с удоволствие ще отстъпя мястото.“

„Никога не съм искал да съм водач. Полковник Марков има желание да е в политиката, аз съм връзка между политиката и хората, да отида по места да ги видя тези и да предам информацията към хората“, обясни Михайлов.

Там всичко е свързано с миналото, а как си представяте бъдещето?

"Аз бъдещето си го представям да летя в Космоса. Директно ви казвам".

Те са млади, образовани, живели в чужбина. Тях ги информират алгоритмите на социалните мрежи. Те не вярват на традиционните медии, на традиционната медицина, приемат свободата си да пътуват за даденост.

Имат фантазии за миналото и вярват, че истинската заплаха за тях е храната в западните вериги магазини, фармацевтичната индустрия и загубата на традиционните ценности.

Вярват в билки, наричания и ритуали. Не припознават западният свят като свободен. Не виждат и заплаха от изток. Докато избират бъдещето, те живеят в приказката за миналото, която някой красиво пише и стои за тях.