Тайни, които продавачите крият от вас
Понякога магазините умишлено увеличават цените, за да могат да обявят по-висок процент отстъпка
Подобно на търговските обекти за хранителни стоки, така и магазините за дрехи използват редица трикове, за да ни накарат да харчим повече... Отстъпките и промоциите са от полза за магазина, а не за клиента, пише "Труд".
Разпродажбите са начин търговците да се отърват от стара колекция дрехи и обувки, които не са успели да продадат, но и начин да привлекат клиентите с усещането, че са „спестили“, дори ако обикновено купуват нещо, което не са планирали или нямат нужда.
Понякога магазините умишлено увеличават цените, за да могат да обявят по-висок процент отстъпка. Освен това, докато повечето от тях имат обявено до 70% намаление, може да намерите само няколко артикула в магазина с толкова голяма отстъпка, а повечето артикули са с около 10% по-евтини.
Етикетът с размери не значи нищо
Ако вече мислите, че сте луди, защото купувате най-малкия размер в един магазин, а най-големия в друг, знайте, че не зависи от вас. А именно, това е трик, с който искат да накарат хората да се почувстват по-добре в собствената си кожа и да бъдат по-склонни да купуват, и се получава, ако се „вместят в по-малък размер“.
Но реално погледнато, номерът им е нараснал през последните около 20 години, така че това, което преди е било голям размер, сега е среден размер.
Сътрудничеството с известни дизайнери не гарантира качество
Големите марки, известни с по-изгодни цени, често знаят как да си сътрудничат с известни дизайнери, които създават част от колекцията за тях. Тези дрехи са малко по-скъпи от останалите, но определено по-евтини, отколкото да ги купите в магазина на дизайнера.
Това не е без причина, защото дизайнерското качество отговаря на качеството на всичко останало в магазина.
Разделът с намалени стоки е умишлено разхвърлян
Забелязали ли сте някога, че това, което се продава с намаление, обикновено стои в ъгъла, смачкано и захвърлено? Не мързелът е причина за това, а персоналът умишлено го прави така, за да създаде психологическия ефект на клиента, че е "намерил нещо страхотно в тази каша" и хуква да го купи веднага.
Вредни химикали
Дори на етикета да пише „100% натурален“, новите дрехи пак могат да бъдат опасни за здравето. Някои вредни субстанции се използват за получаване на желания цвят или текстура, докато други се употребяват за защита на дрехите от насекоми и мухъл. Ето защо е абсолютно необходимо да изперете новите дрехи преди да ги носите.
Синтетичните дрехи струват колкото тези от естествени материали
Производителите често надценяват синтетичните дрехи, за да накарат клиентите да купуват по-скъпи артикули, изработени от „естествени тъкани“. Затова клиентът смята, че памучните или вълнени блузи не са скъпи в сравнение със синтетичните и ще бърза да ги купи.
Стоките не са направени да издържат
Вероятно имате винтидж дреха в гардероба си, която сте наследили от майка си, баща си или дори от баба си. Има обаче много малък шанс нашите потомци да имат нещо подобно - защото стоките са направени така, че да се разпадат след година-две редовно носене и пране. Защо? Така клиентът е принуден да купува отново.