Тези фрази трябва да избягвате, ако сте на нова работа
Много хора се престарават и говорят прекалено много, когато всъщност трябва да слушат
Нещата, които казвате в първия си ден на ново работно място, не влияят само на възприятието на колегите ви за вас - те могат да ви спечелят и скоростно уволнение. „Ако кажете нещо неуместно, създавате тон, който може да доведе до изгонването ви след изтичането на изпитателния срок“, казва Дж. Т. О'Донъл, кариерен експерт и основател на сайта Careerealism.com.
“Нормално е да искате да се харесате, да впечатлите и да се впишете възможно най-бързо“, обяснява специалистът по увереност на работното място, Мишел Кериган. „Но твърде много хора се престарават и говорят прекалено много, когато всъщност трябва да слушат“, допълва той, цитиран от marica.bg. <br /> <em><br /> Ето кои изказвания трябва да избягвате на първия работен ден: </em><br /> <br /> <strong>1. „В предишната ми работа...“ </strong><br /> <br /> Никой не обича всезнайковците. Розалинда Рандал, експерт по етикет и учтивост, съветва да направите първите си стъпки в новия офис с увереност и енергия, но и здравословна доза смиреност. „Не в боязливия и необщителен смисъл на думата, но с желание да се учите - не с нагласата, че знаете всичко.“ <br /> <br /> <strong>2. „Боже мой, това е супер!“ </strong><br /> <br /> Вече са ви наели - няма нужда да се престаравате в желанието си да се харесате. <br /> <br /> <strong>3. „Кога ще получа повишение?“ </strong><br /> <br /> „А какво ще кажете първо да преминете през 90-дневния изпитателен срок?“, казва Рандал. <br /> <br /> <strong>4. „Между другото в петък трябва да си тръгвам по-рано“ </strong><br /> <br /> „Ако не сте споменали тази подробност, преди да ви наемат, и изведнъж спуснете бомбата, демонстрирате липса на уважение и комуникационни умения“, смята О'Донъл. <br /> <br /> „Шефът ви очаква от вас да ходите на работа - при това с желание, да присъствате, да сте подготвени и да искате да се учите.“ <br /> <br /> <strong>5. „Задръж за момент... само да довършва този HR формуляр“ </strong><br /> <br /> Има голяма вероятност на първия ден да ви задърпат в много различни посоки, казва Тейлър. Но преди всичко е важно да покажете на новия си шеф, че сте достъпни и на разположение.<br /> <br /> „Това е важно първо впечатление, което не искате да пренебрегвате“, казва тя. „Компаниите невинаги са достатъчно организирани, що се отнася до наемането на служители. Но не позволявайте това да ви пречи да сте на разположение на единствения човек, който има значение.“ <br /> <br /> <strong>6. „С кого трябва да се сприятеля и кого трябва да отбягвам?“ </strong><br /> <br /> В подобен въпрос на практика принуждавате колегата си да се впуска в клюки - а те са истински професионален убиец, казва Рандал. Дрязгите между двама души в офиса са си изцяло тяхна работа и могат да са резултат от обстоятелства, за които не знаете. <br /> <br /> „Запознайте се и поговорете с всеки служител в отдела си“, съветва Рандал. „Сами си направете изводите.“ <br /> <br /> <strong>7. „Не съм учил за това“ </strong><br /> <br /> Поддържайте позитивен тон на разговора, съветва О'Донъл. Работодателите не искат да чуват какво не можете - те очакват отворено съзнание и готовност да научите техния начин. <br /> <br /> <strong>8. „Какви са партитата по празниците? Получаваме ли бонуси, или храна, или нещо друго?“ </strong><br /> <br /> „Вие сте храната“, казва Рандал. „Защо просто не изчакате да дойдат празниците и да видите сами. Между другото какво ще направите, ако се приберете вкъщи с празни ръце?“./БЛИЦ<br />