Тези продукти счупиха касовите апарати в дрогериите въпреки К-19
Топ 5 завършва с течен перилен препарат за цветни тъкани за 60 пранета
Пандемията успя да засегне живота на всички ни, но не промени предпочитанията ни за козметика. Напук на коронавируса, най-купуван артикул в дрогериите остава спиралата за обем и удължаване на мигли, пише "Монитор".
За нея българите харчат между 9-11 лв., което е сред най-евтините предложения, показват данни на голяма дрогерийна верига у нас.
В следващите места в класацията се наблюдава значителна промяна спрямо предходните години. Единственият продукт, който запазва мястото си, е именно спиралата. Тя се среща и на 8-о от 10 места в списъка, като тук попадат тези спирали за обем или извиване на миглите, обаче в по-високия ценови диапазон от 18-20 лв. На втора позиция е дезинфекциращият гел за ръце от 30 мл. Цената му варира между 2,50-3,50 лв.
Следват предпазните маски за многократна употреба, които излизат между 2-4 лв. След тях се нарежда тоалетната хартия, която попада на четвърто място в класацията с 10 закупени броя. В това отношение българите не се различават от световната тенденция за презапасяване с тоалетна хартия, която според Цонка Иванова, един от управителите във фирмата, е символ на потребителските настроения по време на пандемията от коронавирус.
Топ 5 завършва с течен перилен препарат за цветни тъкани за 60 пранета. Той се покачва с 2 позиции нагоре, като за него заделяме по 16-18 лв. Следват водата за уста и мокрите кърпи за дезинфекция на повърхности, които също са нови в класацията.
За тях даваме по съответно 8-10 лв и 2,50-3,50 лв. Последните две места са взети от продукти от групата на био и бебешките храни.
На предпоследна позиция е адаптираното ляко от 800 гр., за което потребителите дават до 35 лв. На десета позиция пък е кокосово масло от 300 мл, което ни бърка в джоба със 7-9 лв. Присъствието му може да се обясни с това, че маслото е богато на антиоксиданти, аминокиселини и минерали. В световен мащаб тенденцията е същата.
„Има стремеж към био храни и екологични продукти, които оставят по-малък отпечатък върху природата“, каза още Иванова.
През последните седмици, след като отново бяха затворени заведенията, клиентите отново започнаха да се презапасяват, коментираха служители в няколко столични дрогерии пред „Монитор“. Основните продукти, които се купуват, са тоалетна хартия, бебешки млека и пелени, както и други продукти, свързани с грижа за бебето.