Тиня, вода и смрад пълнят жп подлезите на гарите в Катуница и Садово, преминаването на пешеходци през тях е възможно единствено през дървени скари, заявява кметът на Садово Димитър Здравков пред Марица.бг. Милиони по програма "Транспорт" потънаха в железния път Пловдив-Свиленград. Само отсечката Крумово-Садово-Първомай глътна 86 милиона, но няма година след тържествата по откриването положението е трагично.
&nbsp;Съпътсващата инфраструктура се руши с часове, подгизнала от обилните дъждове тази пролет. Развалили са се помпите, които трябва да изтеглят водата и при дъжд Катуница се превръща във Венеция, оплакват се местните.&nbsp;Общината аварийно е снабдила населените места с дървени скари,&nbsp;през които единствено е възможно да се премине&nbsp;през подлезите. Очаквахме да ремонтират, но досега от Националната компания железопътна инфраструктура не са пратили бригада, обясниха от общината в Садово.<br /> <br /> Надлезът по колоните в нашето село е разцепен, оплака се и кметът на първомайското село Виница Тодор Тодоров. Бригада от националната компания &quot;Железопътна инфраструктура&rdquo; дошла и набързо имитирала ремонти. Кога са дошли и са си тръгнали, така и не разбрахме, гневят се във Виница. Жепейците дори не се обадили в кметството и си тръгнали. Във Виница обаче сън не ги лови, защото най-сериозният проблем си виси, няма как да се отводни районът около изоставената стара жп линия. Точно там се събира огромно количество вода при дъждове, зяло езеро се образува и се влива обратно в къщите в ромската махала. Това е ужас, който продължава с години, твърди Тодоров.<br /> <br /> Само преди два месеца от НКЖИ обещаха, че ще направят съвместно с общините по трасето подробоен оглед на всички жп подлези и надлези по цялата отсечка Крумово-Садово- Първомай и ще отстранят констатираните дефекти. Всичко си остана само с обещанието.Тогава проверка намясто потвърди, че има разцепване по фугите на част от надлезите, а в подлезите липсва отводняване. Така първите са опасни за преминаване на камиони, а вторите са рискови за здравето на хората. Въпреки изсипаните стотици милиони лева в новата жп линия с еврофинансиане, се оказа, че гаранционният ангажимент на фирмата-изпълнител &bdquo;Терна- Блгария&rdquo; АД е бил едва 12 месеца след предаване на обекта. След това за ремонтите отговаряла жп компанията. Оттам пък се оправдаха, че нямат собствени експерти и строителни фирми за ремонти и трябва да наемат външни.<br /> <br /> Стойността на проекта за тази отсечка тръгна от 86 млн. евро. С тези средства трябваше да бъде удвоена и електрифицирана близо 38 км от съществуващата инфраструктура. Отсечката от Крумово до Първомай е част от цялостната реконструкция и рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Свиленград на стойност 340 млн. евро, от които 150 млн.евро е отпуснатият заем от Европейската инвестиционна банка, 153 млн.евро бяха грант от ISPA и 37 млн. евро са осигурени от държавния бюджет.<br />