Този български туроператор се оказа кошмар за клиентите си
Преди 2 месеца Радмила Ковачева и 9 нейни приятели, платили по 150 лева капаро, за да резервират 4-дневна екскурзия в Дурас
Туроператорска фирма във Варна отказва да върне депозити на свои клиенти, които искат да отменят екскурзията си в Албания, предава БНТ.
Те планирали да посетят град Дуръс по време на новогодишните празници, но се отказали след силното земетресение, което взе жертви и разруши домовете на много хора.
Преди 2 месеца Радмила Ковачева и 9 нейни приятели, платили по 150 лева капаро, за да резервират 4-дневна екскурзия в Дурас.
Заради извънредното положение в Албания се отказват и си искат парите от туристическата агенция.
"Те ми отговориха, че всичко е наред, че съборените сгради са от крайни квартали на Дуръс, ние сме много далече от там, само че като гледаме нашият хотел на картата се намира на 5 км", казва Радмила Ковачева. .
Радмила е убедена, че заради вторичните трусове пътуването в Албания не е безопасно, не е и етично.
"Не е човешко, не е хуманно пир по време на чума да правиш! Пренасочете ни някъде другаде, Сърбия ли ще е, къде да е!", казва още Ковачева.
От туроператорската фирма отказват с мотива, че нямат други свободни места, а депозитът няма да върнат заради клауза в договора.
"В случая няма месец до осъществяването на самата програма, така че няма такива предпоставки за прекратяване на договор и връщане на депозитната сума. Реално вече е платено на самите хотели и е капарирано всичко", заяви Васил Велев - служител на туроператорската фирма. .
За да защити правата си, Радмила се свързва с Министерството на туризма.
"Изслушаха ме и казаха - ама ние нищо не можем, защото външно министерство не е подало информация, че районът е опасен и че не може да се пътува", каза Ковачева.
Радмила разбира, че при форсмажорни обстоятелства туристическите агенции връщат парите на клиентите си, но само след официално предупреждение за риск при пътуване.
В сайта на външното ни министерство такава информация за Албания няма.