Цъка бомба! Ето какво се излива в морето от заседналия кораб край Камен Бряг
Днес направих граждански оглед, защото имам екипировка, за да преценя ситуацията. Констатирах, че има разлив, корабът се пълни с вода, въпрос на време е да се обърне, алармира бивш военен водолаз
Има изтичане на торове от заседналия край Яйлата кораб. Нужни са спешни мерки, за да се избегне екокатастрофа, алармира бивш военен водолаз пред Про Нюз Добрич.
Бившият военен водолаз от Добрич, който е и собственик на водолазна школа, Найден Недев днес направи оглед на заседналия край Яйлата кораб, натоварен с азотни торове.
Той обясни: “Днес направих граждански оглед, защото имам екипировка, за да преценя ситуацията. Моите очи са очите на цялото общество. Констатирах, че има разлив, корабът се пълни с вода, въпрос на време е да се обърне”.
По думите на Недев няма да има възможност да се позиционира съд, който да го разтоварва, защото мястото там е много плитко и няма да стане изпразването на товара по морски начин, с големи съдове.
Има възможност да се разтовари, но всичко трябва да стане организирано, много бързо, на ръка. “Трябва да влязат групи, които пълнят торовете в чували, които се прехвърлят на мобилни малки лодки, те идват на залива Болата, където да разтоварят. Връщат се, товарят. Прави се въжена линия, по която пълните чували се качват на брега, тъй като не е далеко и започва поетапно разтоварване. Това е единственият вариант.
Ако не се оставят нещата на самотек, може много бързо да се действа и тези торове, вместо да изтекат в морето, струват някакви пари, хората, които ги разтоварват, могат да ги продадат още като слязат на брега. Така ще се разтовари част от товара на кораба, хем местните лодкари, рибари ще изкарат някакви пари за труда си, но ще се спаси и морската продукция, за да не се допусне екокатастрофа”, коментира Недев.
Обясни, че изтичането на тор е толкова концентрирано, че в района не е имало никаква видимост.
Според него има възможност за имъкване на кораба, ако се разтовари. Трябват незабавни действия понеже вече има крен на ляв борд, което може да размести товара и да го пеобърне.