Важна новина, която касае всички социално слаби! Властта им отпуска...
В някои области на страната таванът на социална поносимост е достигнат и там няма да има повишение на цената на водата. Това увери министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков пред Дарик радио.
"Съвместно със социалното министерство ще дефинираме понятието уязвими потребители и ще изработим механизъм за тяхното подпомагане. По изрично мое настояване гражданите в тази категория ще получават до 1,5 кубика безплатна вода на месец", разкри регионалният министър.
Водоснабдителната и канализационна мрежа (ВиК) в България е четири пъти по-дълга от републиканската пътна мрежа - тя е над 90 хил. км под земята, които изискват огромен ресурс за поддръжка, отбеляза Нанков.
По думите му, с новия закон за ВиК ще се създаде и подземен кадастър за системите, което ще улесни ремонтните дейности и инвеститорите. В момента под 5% от ВиК мрежата у нас има кадастър.
Регионалният министър обясни, че след като се уреди въпросът със собствеността на язовир "Бели Искър", ще започнат действия за ремонт на съоръжението.
"Няма случай областен управител да е ремонтирал язовир. Тези за питейни нужди се ремонтират от МРРБ, както в момента рехабилитираме язовирите "Христо Смирненски" и "Студена". Така че ще ремонтираме и "Бели Искър", но след проектиране, за да се установи точното състояние и нуждата от ремонт, защото сегашната сума, която се лансира в общественото пространство от 80 млн. лв., е меко казано завишена", коментира Нанков.
"В случая с язовир "Бели Искър" всяването на необосновани страхове от областния управител сред хората е по-голям грях от непознаването му на закона", подчерта министърът.
"2018 година трябва да е последната, в която лепим винетки по стъклата на автомобилите. От догодина те стават електронни и ще се проверяват автоматично по електронен път", каза министър Нанков. С въвеждането на тол системата цените на винетките за леки автомобили няма да поскъпват.
Министърът отбеляза, че след въвеждане на тол системата се очакват приходи от над 1 млрд. лв. годишно, които могат да се изразходват само за ремонт и строителство на пътища.
"В момента събираме 350 млн. лв. от винетки, като едва 103 млн. лв. идват от товарни коли, а останалата сума се събира от леките автомобили. Почти няма страна в света, в която леките коли да плащат повече. Сега обръщаме тази логика, ще се възползваме и от геостратегическото положение на България, защото транзитният трафик ще заплаща повече", обясни Николай Нанков.