Важно: Трите ЕРП-та обясниха как може да разсрочите сметката си от разстояние

Запитването за това беше провокирано от обявеното извънредното положение и необходимостта от ограничаване на излизанията навън

Разсрочването на сметка за електроенергия може да стане от разстояние, но само ако клиентът има електронен подпис. Това казаха от „ЧЕЗ Електро България“ АД.

Изказването е във връзка с отправен въпрос дали дружеството планира да въведе възможност споразумението за разсрочване на сметките да става от разстояние, без да е необходимо да се посещава техен офис, пише БГЕНС.

Питането беше провокирано от обявеното извънредното положение и необходимостта от ограничаване на излизанията навън.

„По телефон или по мейл може да се заявява разсрочване на плащането и, при постигане на съгласие между двете страни, да се подготвят необходимите документи.

Подписването на споразумителен протокол за разсрочване на плащане на задълженията, в който се посочва съответния график на разплащане, може да се осъществи с квалифициран електронен подпис.

Това се отнася и за всички останали услуги на „ЧЕЗ Електро България“ АД”, посочват от енергийния оператор в писмения си отговор до нас.

Хората, които нямат електронен подпис е необходимо да заявят желанието си за разсрочване на задълженията си и да отидат до център на дружеството. От там уверяват, че правят всичко възможно да сведат до минимум времето за престой на клиентите в офисите им.

„С нововъведеното договаряне от дистанция документите се подготвят предварително и клиентът, при посещението си в наш офис, клиентът само подписва и взима екземпляр, като стриктно се спазват разпоредените мерки за ограничаване на възможността за разпространение на вируси”, уточняват още от ЧЕЗ.

От EVN коментираха, че също предлагат възможност за разсрочване на сметка и уточняват, че случай се разглежда индивидуално.

„Заради законови изисквания и необходимостта от идентификация на този етап не се предлага разсрочване на сметка без електронен подпис и неявяване в офис”, заявяват от дружеството, което обслужва Югоизточна Българи и добавят, че срокът за плащане на сметките е удължен с 20 дни.

От ЕРП-то уточняват още, че до 13 април, до когато продължава и обявеното извънредно положение, няма да бъде спиран токът на битовите потребители, независимо дали в този период е подадено искане за разсрочване на сметките или не.

Същите условия и възможности предоставят и Енерго про. От там уточняват, че офисите им продължават да работят, макар и в намален състав, спазвайки хигиенните изисквания.