Жалба срещу необичайно висока сметка за ток може да отложи плащането й. До произнасянето на електроразпределителното дружество, което трябва да стане в срок от 30 дни, абонатът не е длъжен да заплаща оспорената фактура, съобщава „Стандарт”.
Доставчикът пък няма право да му спре тока. Това заявиха от Комисията за защита на потребителите по повод появилите се твърдения, че при съмнения за надписани данни гражданите трябва първо да си платят, а после да обжалват.
 

Становището на КЗП е потвърдено от съда.
 
Същото важи и по отношение на топлофикациите, допълниха от комисията.
Заради големия студ сметките за похарчения ток скочиха драстично и мнозина оспорват фактурите. Ако след подадена жалба дружеството потвърди данните, хората могат да си търсят правата и в съда.