Хакери удариха една от най-големите вериги хипермаркети в България - "Метро". Магазините на немския гигант у нас от 3 часа работят само на "ръчен" режим, не издават фактури и не приемат плащане с банкови карти, съобщава "Флагман". 

Буквално са се върнали в 90-те години на миналия век. Засега от "Метро" запазват мълчание и няма официална информация от пресцентъра със седалище в София. 

"Метро Кеш енд Кери България" ЕООД е част германската компания "Метро Груп". И на практика със своя обем на продажби от 765 млн. лв. за 2020 г. се нарежда на първо място у нас в бранша. 

По информация на изданието, не става въпрос за DDoS атака, на каквато бяха подложени сайтовете на редица институции през уикенда. Тук се касае за корпоративен удар от конкуренцията срещу системите на 4-ия по големина търговец в Европа. Хакнати са вътрешните системи за обработка на данни и плащания, където фигурират личните данни на собственици на стотици хиляди търговски дружества, твърди наш източник.

Не е изключено обаче софтуерът да е подложен под атака на зложелател, който иска да покаже, че е намерил слабо звено в защитата и да иска възнаграждение, за да предостави възможност да се защити системата по-сигурно. 

Системите са се "бъгнали" около 08:15 часа днес сутринта, 15 минути след като хипермаркетите са отворили. 

Ето какво пише на табела при входа на магазина: "Във връзка с технически проблем с нашите системи, към момента обслужването на клиенти на касова зона, се извършва с известно забавяне, полагаме всички усилия за отстраняването им."

Пред касите се образувани опашки. Вече има и пропускателен режим при входа. Не фактури, а някакви хвърчащи бележки, в които ръкописно касиерките нанасят артикули, количества и отстъпки, се издават към момента. Това е изключително тежък труд. От друга страна, вероятността сметките да са точни е минимална, тъй като софтуерните програми очевидно са извън строя. 

Пред главния вход вече пропускат "на порции" желаещите да пазаруват

Който иска фактура трябва да чака търпеливо, за да бъдат въведени данни
ето по този примитивен начин. Вижда се касиерките все пак полагат усилия
да влязат в административния панел и че до част от информацията все пак има достъп

В крайна сметка, на клиентка връчиха тези окончателни счетоводни книжа, които на практика не са фактура

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук