Столичната Бърза помощ има ВИП линейка, която пази за пътувания в чужбина. Други, поизносени коли, обслужват софиянци.
Това съобщава в. &quot;Преса&quot;, позовавайки се на свои източници. Най-скоро закупените автомобили на спешната помощ са от три години, но и те вече били амортизирани. <br /> <br /> Заместник-шефката на здравната комисия д-р Даниела Дариткова обясни, че знае за тази практика и лично е съдействала за извозване с по-добре оборудваната линейка на пациент, който е бил във франция. Според нея това е нормално. <br /> <br /> По-модерен микробус на спешната помощ трябва да има за транспортиране на тежко болни пациенти на далечни разстояния, разкри Дариткова. Това обаче се плаща. <br /> <br /> &bdquo;Това е една &bdquo;напудрена&rdquo; кола, която показват по телевизията, и колегите се шегуват, че ще служи за театро. Огромна е разликата й с возилата, които ползват за ромската махала например. Нея никога няма да я пратят там, независимо колко е зле пациентът&rdquo;, обясни източникът на &bdquo;Преса&rdquo;. И подчерта, че ВИП линейката редовно пътува до Гърция, Турция и Италия, но почти не се движи в София.<br /> <br /> В старите кабини няма столове с колани, а само обикновени пейки. При висока скорост или рязко набиване на спирачки има опасност да паднеш и да получиш сериозни наранявания, разказаха още лекари от системата. <br /> <br /> &quot;Ако наистина има делене на пациентите&nbsp; и на някои се пращат по-добри линейки от други, това може да се разглежда като дискриминация&quot;, коментира Анели Чобанова от Комисията за защита от дискриминация. <br /> <br /> Линейките в София, които са на 5-6 години, вече са за смяна, смятат работещи в спешната помощ.&nbsp; На дежурство има 10-12 екипа, което е почти един на квартал. Когато София е имала наполовина по-малко жители от сега, също е била обслужвана от 12 линейки.&nbsp; <br />