Движението при железопътна гара „Калояновец” е възстановено от 14:52 часа с електрическа тяга – железопътен път номер 1 е готов за движение и могат да се движат влаковете. Това заяви пред „Фокус” генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев.
&bdquo;В момента се работи по път номер 2, около него да се вдигат вагоните и да се преместят. Обходните маршрути, по които се превозваха пътниците, са били до гара &bdquo;Пловдив&rdquo; и от там до гара &bdquo;Карлово&rdquo;, след това през &bdquo;Карлово&rdquo; по трета линия до Карнобат&quot;, допълни Ламбрев.<br /> Перилата на моста при гара &bdquo;Калояновец&rdquo; не могат да се възстановят толкова бързо &ndash; тепърва ще се прави обществена поръчка. На път номер 2 ще се прави ремонт &ndash; трябва да се сменят стрелки и около 150 &ndash; 200 метра железен път.<br /> <br /> &bdquo;Нашите екипи ще работят единствено и само по почистване на път номер 2, тъй като той на практика е невъзстановим. Трябва да дойде външна организация с необходимата техника, защото това са стрелки на бетонови траверси, които са много тежки и хората сами по себе си не могат да направят нищо без механизация. Затова казвам, че ще направим обществена поръчка и ще има външна фирма, която ще изпълни това&rdquo;, обясни Ламбрев.<br /> <br /> &bdquo;Относно причината за трагичния инцидент &ndash; ние вчера коментирахме само скоростта на локомотива, причината е задача на следствените органи и те трябва да я кажат с процесуално-следствените действия. На този етап ние не можем да кажем това, защото не сме такива органи, ние сме длъжни да възстановим движението и да тръгнат отново влаковете. За съжаление, поредният инцидент върху чисто нова рехабилитирана железопътна линия, може би най-новата направена отсечка в България, която ни струваше около 35 млн. лв., но такива са фактите към момента и трябва да се справим с тях&rdquo;, каза още генералният директор на НКЖИ./БЛИЦ <br />