Volvo Cars без кожени салони в електрическите си модели

Това е част от стратегията на компанията за хуманно отношение към животните

Volvo Cars заема хуманна позиция към животните при разработването на бъдещите си електрически модели. Техните интериори ще бъдат без кожен салон, стартирайки с новото Volvo C40 Recharge.

Volvo Cars ще продължи да предлага и опции за тапицерия от вълна от сертифицирани доставчици, в стремежа си да осигури във веригата си за доставки пълна проследимост и хуманно отношение към животните.
 
Решението на компанията да предлага автомобили без кожени салони е продиктувано и от загриженост към негативното въздействие върху околната среда от страна на говедовъдството и обезлесяването на природата. Смята се, че добитъкът е отговорен за около 14% от глобалните емисии на парникови газове от човешката дейност, като по-голямата част идва от говедовъдството.

Интересен факт е, че според скорошно проучване на Volvo Cars и водещата компания за прогнозиране на тенденции „The Future Laboratory“, 2/3 от потенциалните клиенти определят климатичната политика на марката като ключов фактор при покупката на премиум продукт. Същият процент потребители биха искали да виждат въглеродни етикети върху продуктите за по-голяма прозрачност по отношение на тяхното въздействие върху околната среда.

Заключенията в проучването до голяма степен съвпадат с визията на Volvo Cars във връзка с бъдещето на материалите. Шведската компания ще представи изцяло ново семейство електрически модели през идните години. Целта е до 2030 година Volvo да предлага само електромобили и всички те ще бъдат без кожен салон.

В амбицията си да премине към интериори без кожена тапицерия, компанията активно работи за осигуряване на висококачествени и устойчиви източници за много от материалите, използвани днес в автомобилната индустрия.

Например, един от новите интериорни материали на Volvo Cars, Nordico, е създаден от рециклирани материали като PET бутилки, био материали от устойчиви гори в Швеция и Финландия и рециклирани тапи от винарската индустрия. Той поставя нов стандарт в дизайна на луксозни интериори. Материалът ще дебютира в следващото поколение Volvo модели.
 
 
“Да бъдеш прогресивен автомобилен производител означава, че трябва да се ангажираш с всички аспекти на устойчивостта, а не само с CO2 емисиите,” казва Стюарт Темплар, Директор глобална устойчивост във Volvo Cars. “Отговорното снабдяване с материали е ключов момент, към който добавяме и хуманно отношение към животните. Чрез салон без кожа в електрическите ни автомобили правим правилна стъпка в тази посока.”
 
Volvo Cars се стреми да намали и остатъчните продукти от животновъдството, които обикновено се използват в производството на пластмаси, каучук, смазочни материали и лепила. 
 
Заменяйки тези материали и намалявайки търсенето на такива, които съдържат животински продукти, компанията заема и силна етична позиция, за да подпомогне, доколкото е възможно, прекратяването на вредите върху животните.
 
„Намирането на продукти и материали, които поддържат хуманното отношение към животните, ще бъде предизвикателство, но това не е причина да се избягва този важен въпрос“, допълва Стюарт Темплар. „Това е пътуване, което си струва да предприемем. Истинското прогресивно и устойчиво мислене означава, че трябва да си задаваме трудни въпроси и да се опитваме активно да търсим отговори."