Глобите за нарушения на пътя да се плащат до няколко часа и докато не бъде издължена санкцията, колата да бъде със свалени номера. Това е предложил шефът на "Национален съюз на превозвачите" Румен Крумов по време на дискусия за такситата в транспортната комисия.
<p>Депутатите бяха поканили браншови организации, за да съберат предложения за промени след като такси блъсна и уби 27-годишна жена, рани тежко 6-годишно момиченце на спирка на бул. &quot;Цариградско шосе&quot;. При инцидента пострадаха още 10 души. <br /> <br /> Крумов даде пример със съседна Гърция, където след съставянето на акт той трябва да се плати в най-близката поща и с разписката се отива в полицията и шофьорът си получава регистрационните номера обратно.&nbsp; Ако обаче глобата не бъде платена и втори полицай спре колата, то тогава следва арест,&nbsp; пише в. &quot;24 часа&quot;. </p> <p>&quot;Такситата да са ви проблемът - 24 хиляди коли и 40 000 водачи в държавата, при 4 млн. правоспособни шофьори у нас. Ние поемаме ангажимент за тях. Катастрофите с таксита са 1%&nbsp; от всичките, коментира Крумов.</p> <p>Шефът на КАТ Антон Антонов пък заяви пред депутатите, че от началото на годината има 35 катастрофи с таксита, а 3-ма загинали. От понеделник започват заедно с автомобилната администрация проверки на таксиметровите фирми. <br /> <br /> Спас Атанасов от браншовата организация на таксиметровите водачи и превозвачи пък попита как са обезопасени автобусните спирки в София. По думите му таксиметровите шофьори, с които е разговарял не били проверявани за употреба на алкохол от години. Според Атанасов трябва да се &quot;отсеят шофьорите на таксита, които имат отнети точки. Бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев пък предложи да се направи информационен единен информационен масив, в който да се вписват таксиметровите водачи и срещу имената им да се вписва информация от КАТ за нарушенията им. Той подкрепи идеята на браншови организации, които настояха да има образователен ценз за таксиметрови водачи. Зад волана на жълтите коли да сядат шофьори, които имат диплома за средно образование. <br /> <br /> От бранша на автоинструкторите лансираха искането да има обучения за професията &quot;таксиметров водач&quot;. И в момента има изпит за таксиджии, но той е по-сроко доколко знаят маршрутите в един град. <br /> <br /> Шефът на автомобилната администрация Валентин Божков пък каза, че от 10 години не е отнеман лиценз на таксиметрова фирма. В скоро време ще се забрани на една фирма да извършва тази дейност, каза той. <br /> <br /> Ако таксиметров шофьор бъде хванат да управлява пил, да да бъде изхвърлен завинаги от професията. Това предложиха вчера от браншови организации на превозвачи и таксиджии. Алекси Стратиев поясни, че в момента има наказание за шофьор, употребил алкохол - глоба и отнемане на книжка. Ако хванат шофьори на автомобили в обществения транспорт, те ще си отнесат санкциите, които важат за всички. Като мине времето за наказание, ще им върнат книжката, ще могат да си карат личните коли, но да не могат да се качат на такси, камион или автобус за по-дълъг период от време - 5, 10 години, искат експертите. Председателят на транспортната комисия в парламента Камен Костадинов каза, че ще се направят работни групи, които да обсъдят предложенията. Той щял да инициира изработване на нов закон за движението по пътищата. Сегашният е променян 49 пъти, отвърнаха му от браншовите организации. <br /> <br /> Камери да наблюдават психологическите изследвания. Това е една от мерките на министерството на транспорта, които ще бъдат осъществени в най-скоро време. След като изпитите за книжка са пред камери, би трябвало и психотестовете да са под тяхното око. Това обяви в парламента зам.министърът на транспорта Георги Тодоров. Така нямало да се купуват и психопрегледите.<br /> От бранша на автоинструкторите поискаха дори да има текст, който да пишат кандидатите за шофьори, тъй като имало съмнения, че са неграмотни./БЛИЦ</p> <p>&nbsp;</p>