Задава се страшен удар по джоба на кандидат-шофьорите
Цената на шофьорския курс за B категория ще бъде увеличена с 400-500 лева
Цената на шофьорския курс за B категория ще бъде увеличена с 400-500 лева, а за тежките категории - до 700 лева, прогнозира Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка пред БНР.
В две от наредбите са прокарани лобистки интереси, които ще доведат до многократно увеличаване на цената на шофьорския курс, твърди Иванов. Според него те не са „в плюс нито на учебния център, нито на гражданите“.
От бранша подготвят протестни действия срещу ръководството на „Автомобилна администрация“ и искат неговата оставка. От Съюза смятат, че ръководството е довело до „пълна неразбория в начина на обучение на водачите на МПС“, затова искат среща с премиера. Планира се общонационален инструкторски протест в цялата страна, чиято дата ще се уточни.
В момента в много райони на страната има по 50-80-120 души, които чакат за изпит, в последната година и половина не е назначен нито един председател на изпитни комисии, а недостигът на такива води до нови корупционни практики, за да могат хората да се явят на изпит, поясни Иванов.
Той коментира темата по повод публикувания за обществено обсъждане проект, с който се променя Наредбата за условията и реда за обучение на бъдещи шофьори.
„В дните, когато се пускат датите за изпит, всички изпадаме в нервна криза, за да вземем някаква дата за изпит, като че ли е ситуацията през 80-те години, когато се редяхме за банани и портокали преди Нова година“, заяви Иванов.
„До момента разрешителното се даваше от Министерството на транспорта, сега се вкарват още 4 нови институции“, посочи той и определи като "скандално" изискването учебна дейност да се регистрира като търговски обект. „Ние не сме нито продавачи на пуканки, на банички или на нещо друго, за да имаме търговска регистрация“, подчерта Йонко Иванов.
Вкарва се още едно изискване: автомобилите да бъдат собственост на учебния център. При положение, че имаме 900 фирми, няма и 8% от всички тези, чиито автомобили да са собственост на учебен център. В момента има учебни центрове, които имат по 15-17 преподаватели с техни автомобили, те са си сключили договор, плащат си всички наемни отношения, посочи Иванов.