Зам.-командирът на ВВС посочи двете основни версии за трагедията с падналия вертолет
За жалост причините за трагедията с вертолета край Пловдив все още не са известни. Със заповед на министъра на отбраната е назначена комисия от военна полиция, целяща да се открият наистина причините за това събитие. Прокуратурата си провежда свое собствено изследване. Това заяви в ефира на Нова тв ген. Петьо Мирчев, зам.командир на ВВС.
"Техническа грешка - основно това се дискутира в публичното пространство. Като експерт мога да кажа две версии - или технически проблем, свързан с опашния винт, или грешка и неправилни действия от страна на пилота. В момента всичко са догадки на базата на опит", добави той.
"Засега имам доста оскъдни данни и комисията не е приключила с разследването. Към момента не е имало сигнали за проблем с машината. Не е докладвано, нито записано. Това е авиационна техника. Наистина тя се поддържа според възможностите, но наистина една машина минава и седмичен, и дневен контрол. Преди самия полет се проверява. Все пак тя може да откаже като всяка една машина. Качвате се в една кола, може да се спука гума, значи ли, че не е поддържан автомобилът", каза още Мичев.
Запитан за твърдението, че някой от екипажите, били на борда на вертолета същия ден, играли руска рулетка, той заяви: "Аз съм експерт по вертолетна авиация. Не искам да коментирам изявленията на политиците. Професията на летеца е рискова. Има една наука, занимаваща се с управлението на риска. Рискът е свързан с външни фактори, действия на екипажа и т.н. Във всеки един ден пилотът знае, че той рискува".