От днес информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания подновява работата си.

Линията е създадена от Националната пациентска организация и дава възможност за консултация със специалисти.

Всеки работен ден от 9 до 18 ч. лекари от COVID сектори, ендокринолози, онколози, кардиолози и психолози ще консултират пациентите по различни въпроси, свързани с контрола на хроничните им заболявания.

При симптоми на COVID обаждащите се ще получават и информация за стъпките, които трябва да се предприемат за получаване на адекватно лечение. Телефонът е 0800 14 515.

Бързите антигенни тестове се превръщат в още едно мощно оръжие в контрола и превенцията на разпространение на коронавируса, но, за да бъдат достатъчно ефективни, те трябва да се прилагат все по-широко в обществото. Но как и къде можем да си направим подобен тест?

ДКЦ-тата вече активно се включват в тази лабораторна работа, като приемат всеки пациент, изпратен от личен лекар или е пренасочен от съответния специалист към тях.
Но вместо да чакате на дългите опашки, които станаха обичайна гледка пред лабораториите, може да си запишете час през портала MyHealth.bg.

„За да се избегне струпване на много хора, което е предпоставка за разпространение на вируса, създадохме организация с предварително записване на часове за преглед. Така на пациентите не се налага да чакат“, каза пред БНТ управителят на 11-то ДКЦ в София - Татяна Евтимова.

Тестовете са безплатни за пациенти с направление или насочени след преглед от специалист. Резултатите се качват на страницата и страницата на съответното лечебно заведение.