Близо 64 пъти е поскъпнал животът на българина за последните 16 години, показват данните на Националния статистически институт (НСИ). Според тях в сравнение с 1995 г. инфлацията, която се е натрупала върху цените на стоките и услугите, се измерва с 6347%.
Храните, чийто дял в потребителските разходи постепенно пада и към днешна дата е 37%, са поскъпнали 51 пъти. Най-голям скок на цените в тази група е регистриран за хляба. В резултат на това в началото на тази година българинът яде 75 пъти по-скъп хляб, в сравнение с преди шестнайсет години. Или в проценти това прави 7489 на сто. С 30 пъти по-малко солено ни излизат мръвките, чието поскъпване е измерено с малко под 4000%. При млякото увеличението на цените от 1995 г. насам е 46 пъти, а зарзаватът и плодовете вече са между 48 и 51 пъти по-скъпи. Точно с толкова е скочила и цената на рибата. Захарта, която само през последната година сложи над 50 на сто върху цената си, през 1995 г. е била 55 пъти по-евтина, показват още данните на НСИ.<br /> <br /> Любителите на чашката обаче никак няма да са щастливи да научат, че удоволствието вече им излиза 83 пъти по-солено &ndash; с толкова са се увеличили цените на високоалкохолните напитки. Бирата е скочила с близо 7200%, или 72 пъти, пише &quot;Монитор&quot;.<br /> <br /> Най-малко се е вдигнала цената на виното &ndash; 51 пъти. Ако пушите от 1995 г., трябва да знаете, че цигарите и другите тютюневи изделия вече ви излизат 190 пъти по-скъпо. Такава обаче е тенденцията навсякъде по света, защото правителствата провеждат политика за ограничаване на вредния навик точно чрез увеличаване на данъците, а оттам и на цената на папиросите.<br /> <br /> При тока, водата, парното и горивата процентите вече стават петцифрени. С 14 589%, или 145 пъти е поскъпнала електроенергията от 1995 г. насам. За парно вече плащаме 170 пъти повече, за водоснабдителните услуги &ndash; 173 пъти, а за горивата &ndash; близо 189 пъти повече. Първенец с 20 548% скок на цената са пътните застраховки. За лекарствата пък се отчита увеличение от почти 84 пъти. <br />