Ангелкова: България трябва да се разпознава като дестинация на четири сезона

Целта на днешната конференция е да дадем началото и да обявим годината на България на вътрешния туризъм. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред журналисти преди конференцията „Естествено в България – 2019 година на вътрешния туризъм“. По думите й целта е максимално да се насърчи пътуването в страната и да се надгради създаденото през миналата година. Министърът изброи балнео и спа туризма, културно-историческия туризъм и винения туризъм.

„Така че в един общ пакет да покажем скритите кътчета на България, като например в Община Баните, Смолянско, където има прекрасна минерална вода. В Община Септември има редица традиции, свързани с производството на грозде, ракия, разбира се. Във Варна има годишнина на балетната опера, така че всички такива ключови събития целта е да бъдат показани от нас, популяризирани. Ще направим специален календар на тях за 2019 г., които да са различни от събитията, включени в националната програма за реклама“, допълни още Ангелкова.

Според нея България трябва да се разпознава като дестинация на четири сезона. „В момента с това събитие наистина искаме да ангажираме и най-малките общини и населени места, които има много какво да покажат“, допълни още Ангелкова. По отношение на Община Костинброд, министърът допълни, че там има страхотна крепост, която предстои да бъде разкрита. „Смятам, че кметът полага много усилия да покаже какво е било културно-историческото наследство на територията на общината и върху него да се изгради една история, която със сигурност би привлякла много от туристите“, заяви Ангелкова. Тя посочи, че е предвиден специален видеоклип, който ще бъде показан за първи път на конференцията. Предстои стартиране на повторна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм, каза министърът на туризма Николина Ангелкова.

Министърът уточни, че кампанията е била и през миналата година. Ангелкова заяви, че целта е да се промотира, че и почивката в България може да е прекрасна и незабравима. „Предвиждам това да се осъществи чрез различен медиен микс, както винаги сме го правили. Както чрез телевизионни, онлайн канали, радиа и различни дигитални и маркетингови активности. Предвидили сме няколко лъча, където лично аз и моят екип ще бъдем на място, когато са годишнините на събитията от календара. Друг фокус, който имаме за тази година, е свързан с инвестиционните турове, които предвиждаме“, допълни Ангелкова. Тя поясни, че целта е да се покажат и различните форми за туризъм.

„Какво имам предвид? Например, на територията на националните ни курорти съвсем спокойно месеците март, април, май – тези, които са крилата на сезона, съответно октомври, ноември, биха могли да се използват за конферентен туризъм и да насърчим изграждането на голям конферентен център например в Слънчев бряг, Златни пясъци, Пампорово, Боровец, където базата би могла да се използва целогодишно. В тази връзка на 30 и 31 май предвиждаме много голям международен инвестиционен форум в Слънчев бряг“, заяви още министърът.

2018 г. беше изключително успешна и за първи път преминахме границата от 9 млн. чуждестранни туристи. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на конференцията. „Над 9 млн. и 200 хил., което е ръст от около 5%. За първи път за първите 11 месеца имаме над 7 млрд. и 200 млн. лв. Очакваме разбира се, когато излязат резултатите за цялата 2018 г., приходите да достигнат почти 8 млрд. Това със сигурност показва колко важен е секторът за икономиката, за насърчаване на заетостта в дадените региони и колко важно е да показваме съответно прекрасните възможности за туризъм целогодишно“, заяви още министърът.