2012 година една ескадрила F-16 беше базирана тук, докато летището във Виано, Италия беше в ремонт, така че това е нещо, което е отработвано в България. От гледна точка на доверието на българите в НАТО, на която сме член вече 10 години, е добре, при такива ситуации /.../ НАТО да показва своята решимост – че ще защитава територията на тези държави. Това заяви бившият министър на отбраната генерал-лейтенант от резерва Аню Ангелов в предаването „Събуди се” по Нова телевизия.
Той коментира собствените си думи от тази седмица, че ни трябват F-16 в &bdquo;Граф Игнатиево&rdquo;, за да ни пазят заради зачестилите полети на руски разузнавателни самолети. Според него това е един вид демонстрация за сигурност.<br /> <br /> Ангелов уточни, че изтребителите не влизат във въздушното пространство на България, а летят покрай границата. &bdquo;Увеличени са значително, но такива случаи имаше през 2012 и 2013 година, и също предизвикаха вдигане във вуздуха на нашите дежурни изтребители. Но сега са зачестили по думите на военния министър Аню Ангелов. А това е още едно основание да се поискат такива консултации&rdquo;, твърди Ангелов.<br /> <br /> По думите му, тези изтребители могат да снемат какво се извършва в континенталния шелф на страната или в териториалното море, може да разузнава радарните инсталации по брега, както и защитата на въздушното пространство на дадена държава.<br /> <br /> &bdquo;Никой не може да знае до каква граница се простират имперските амбиции на президента Путин. Всичко може да се очаква. При нас може да ни спрат запасните части за Миг-29, могат да ни спрат и газа&rdquo;, категоричен бе Аню Ангелов.<br /> <br /> Според бившия военен министър Миг-29 ще останат да служат на страната, но &bdquo;трябва да се мисли за бъдещето на военновъздушните сили&rdquo;. По думите на Ангелов е невъзможно страната ни да закупи нови самолети, но може да се прибегне към покупката на използвани машини.<br /> <br /> &bdquo;Имаме девет оферти от различни държави за различни типове самолети. Има една комисия, която няма никакъв достъп, тъй като става въпрос за сделка между държави, а не за сделка между държава и компания, като например доставката на самолетите &bdquo;Кугър&rdquo;. Там имаше комисионни и те си признаха тези посредници за колко милиони евра става въпроса като комисионна и българската държава ги плати. Но когато става въпрос за междудържавен договор, не може да става и въпрос за комисионни. И това е най-доброто, което може да се направи. Пак има съревнование, но няма конкурс, тъй като самолетите втора ръка са държавна собственост&rdquo;, добави Аню Ангелов.<br /> <br /> По отношение на оградата, която ще се строи по границата ни с Турция, и почти двойното увеличение на цената за строежа й, Ангелов заяви: &bdquo;Сигурно има нередности&rdquo;.<br /> <br />