Бареков: Правата на българските шофьори на ТИР станаха моя кауза (СНИМКИ)

Евродепутатът Николай Бареков, който единствен се обяви в подкрепа на Пакета “Мобилност”, заяви, че правата на българските шофьори на ТИР са станали негова кауза и ще се бори в ЕП за тях и за достойни доходи и европейски условия на труд на българските работници. 
 
Ето какво още написа той в личния си профил във фейсбук:
 
Правата на българските шофьори на ТИР станаха моя кауза. Ще се бия в ЕП за тях и за достойни доходи и европейски условия на труд на българските работници. Пакет Мобилност дава повод за това. Ето какви неща ми споделят във фб моите приятели Иван, Диан и Боян (истинските им имена) за ужасяващите условия на труд и заплащане от българските транспортни чорбаджии: 
 
Над 100 хиляди български тираджии работят на трудови договори с минималната работна заплата от 560 лева без да е упоменато в тях длъжността “ шофьор на интернационален камион над 14 тона”.
 
В Европа е забранено плащане на километър. Точно така се плаща на българите - 16-20 стотинки на пробег километър. Над минималната заплата всички уговорки са устни и се плаща на ръка според мнението на началника. Обикновено при разплащане правилата се променят в движение все в ущърб на работника.
 
В началото на курса шофьорът подписва фиктивен документ с фирмата, че са му изплатени по тарифната ставка 47 евро на ден, колкото се плаща по закон в Австрия и Франция. Разбира се, за българите това е фиктивно и е фалшификат. Шофьорите карат нонстоп извън България минимум 3-4 месеца. После един месец почиват без да получават доходи, ако не са се “уредили” с фиктивен болничен. Такива са правилата на играта, наложени от чорбаджиите мултимилионери или направо милиардери. Ужасяващи са условията на труд. Работят нашите международни шофьори зад волана по 20 часа в денонощието.
 
Почивката е 4-5 часа, в които трябва да спят в кабината и да си готвят топла храна на газови котлони в гората или край тира. Пари за паркинг от 10 евро чорбаджията не счита за разход в 90% от случаите и затова шофьорите паркират камионите в отбивки за коли или край някое поле или горичка. В Белгия и Холандия например почти няма крайпътни бани. Тоалетните за хигиенни нужди са по бензиностанции или сред храсталаците в природата. Има и откровени престъпления.
 
Двойни магнитни карти, които се сменят на всяка граница. Тахографи с дистанционни, които се изключват и камионът се движи без да отчита. Давате ли си сметка, че нашите български момчета на сила се превръщат в камикадзета застрашаващи десетки животи на пътя? В снимки ви показвам какво ми пратиха шофьори за “луксозните петзвездни кабини”, за които говорят Джамбазки и Новаков. Двамата евродепутати, които са остриетата на олигархията в ЕП.
 
От 17 български евродепутати само аз съм единствен, който взе страната на шофьорите. Колегите не бранят транспортния бизнес, а интересите на шепа собственици. Мен са ме избрали бедни българи и хора на наемния труд. Заради тях ще браня истината и справедливостта докрай. Очаквам още ваши сигнали, които ще ми помогнат в битката за правата на българските работници. Без европейски доходи и без достойни условия на труд българите ще бягаме в чужбина и ще оставяме България в ръцете на разбойниците.