БНД сезира Конституционния съд за нарушения в закона за бюджета
По думите на Лидия Шулева бюджетът е формиран при 4 % ръст на икономиката, а всички икономически анализатори смятат, че ръстът ще бъде около 1,2 %. „Това означава, че планираните 32 млрд. лв. приходи няма да бъдат изпълнени. С този текст от Закона се дава възможност на Министерския съвет да разходва толкова средства, колкото реши, без да се съобразява какви са приходите в бюджета. Това обезсмисля съществуването на Закона за държавния бюджет”, допълни още Шулева.
Съгласно чл. 84, т. 2 от Конституцията на Република България, Народното събрание приема държавния бюджет, а чл. 106 предоставя правомощия на Министерския съвет да “ръководи изпълнението на държавния бюджет”. Това конституционно разрешение обаче категорично изключва хипотезата, при която Министерският съвет може да извършва каквито и да било действия, които са извън правомощията на изпълнителната власт и засягат реализирането на права и задължения на законодателната. На практика единствено органът, приел държавния бюджет, има правомощията за неговото изменение през съответната финансова година и това е Народното събрание.
Мнението на народните представители от опозицията е, че ако Конституционният съд се произнесе в полза на искането им, държавният бюджет трябва отново да влезе в Народното събрание. /БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: