В близките дни ще има списък кои медии от кои министерства са финансирани. Очакваме още и анализа на СЕМ за медиите у нас. Това заяви народният представител от ПГ на КБ и член на Комисията по медии и култура Татяна Буруджиева в ефира на Радио К2.
&quot;Аз, като член на комисията, както и други колеги, чакаме анализа и информацията за собствеността на медиите, която СЕМ ни обеща до края на месец март. Чакаме поетия от тях ангажимент, който на всичкото отгоре те сами решиха, че ще поемат. Сега сме почти средата на април и няма знаци, че такова нещо се е подготвило, въпреки че информацията трябваше вече да е готова&quot;, подчерта тя.<br /> <br /> Татяна Буруджиева смята, че когато се обсъжда темата за финансиране, собственост и позиция на една медия, важен е въпросът дали има промяна в позицията на медията, в зависимост от промяната във властта. &quot;Преди време имаше едно изследване, книга на фондация &bdquo;Медии&rdquo;, в което се разглеждаше времето до изборите и след тях, поведението на медиите и отношението им към хората, които до този момент са били управляващи, а в следващия момент са в опозиция и обратно. Тоест тази промяна, тази въртележка е резултат от тези три фактора &ndash; собственост, получаване на пари и изграждане&quot;, обясни народният представител.<br /> <br /> Тя изрази мнение, че е много неприлично състоянието на измерване на влиянието на медиите и от гледна точка на методиките, които се прилагат, и от гледна точка на обективността. &quot;Там можем да си съперничим с измерването на рейтингите на политиците, които нямат нищо общо със социологическите методики. Всичко това е по спомен, какво ще напише човек, че е слушал и гледал и естествено логично е, когато се пита в рамките на един месец какво сте гледали, нормално е всеки по някое време да е гледал или следял една от големите телевизии. Няма как да не е и то се натрупва. Да не влизаме в подробностите на изследванията, но истината е, че министерствата се принудиха да направят специални изследвания, за да имат физическо и фактическо основание да сключат някакви договори с регионалните медии&quot;, обясни Буруджиева.<br /> <br /> &quot;Наскоро бях в Смолян, имах среща с колегите журналисти по повод ситуацията в регионалните медии. Те са още по &ndash; ощетени, имам предвид при кандидатстването по програми за получаване на средства. Големият проблем, говорейки с представителни на министерствата е, че заложените критерии изискват данни за влиянието на медиите, и колкото повече една медия е влиятелна, по&ndash;лесно получава съответните пари&quot;, каза тя. Според Татяна Буруджиева в случая големият въпрос е, че държавата е най &ndash; големият рекламодател в медиите и това не е нормалното състояние на нещата, &quot;което обаче ни отвежда към състоянието на нашата икономика и на нашето щастие&quot;, заключи тя./БЛИЦ <br /> <br />