София, България
18 Юни 2011, 10:55
648 прочита
0 коментара
Московски: Не възрастта, а изминати км да е критерий за автобусите
Не възрастта трябва да бъде критерият, а изминати километри от автобусите. Това заяви в предаването "Седмицата" на Дарик министърът на транспорта Ивайло Московски.<br />
<br />
По думите му съществува механизъм, който да ограничи пътуването на стари автобуси по пътищата ни. Според него това може да стане с въвеждането на стандартите Евро 3 и Евро 4. <br />
<br />
Тези стандарти налагат автобусите да бъдат с нови технически параметри. Такива технически параметри притежават само по-новите модели, което ще изхвърлени по-старите от пътищата ни. <br />
<br />
"Не трябва да се допуска компромис. Трябва да се въведат строги рестрикции. Не е нормално да загиват хора", категоричен бе министър Московски, който коментира зверската катастрофа на АМ "Тракия", при която загинаха 8 души. <br />
<br />
Попитан дали и в градския обществен транспорт трябва да се въведат правила, за да не пътуват стари превозни средства, Московски отговори: "Да, абсолютно". <br />
<br />
Договорът за наем на автобуса, който катастрофира на магистрала „Тракия" на 15 юни, между „Ентуртранс" и „Бургас тур - 90" е изтекъл на 1 април и към него няма анекс за удължение, тоест в деня на инцидента договор между двете компании не е съществувал. Това каза още Ивайло Московски.<br />
<br />
Към документацията, която получих, нямаше такъв анекс, значи договорът е приключил на 1 април и този автобус е нямало как да бъде част от техните маршрути, допълни министърът.<br />
<br />
От органите на администрацията към транспортното министерство е правена проверка броени дни преди инцидента и този факт не е констатиран, което е накарало министъра бързо да вземе решение за отстраняването на шефовете на „Автомобилна администрация" и ДАИ-Бургас, обясни той.<br />
<br />
Получих папка с над 10 съставени акта от служителите на „Автомобилна администрация" на фирмата „Ентуртранс" за период от седем-осем месеца и няма нито едно влязло в сила наказателно постановление заради обжалване, като една част от тях са вече отменени, заяви Московски. Две трети от актовете били свързани с нарушаване на маршрутния график на автобусите.<br />
<br />
„Не съм информиран за готови експертизи от проверката на катастрофата, наши екипи оказват съдействие на разследващите", каза министърът. Той припомни, че двете версии, по които се работи, са човешка грешка и техническа неизправност.<br />
<br />
Анализира се графиката на тахошайбата и оттам се правят изводи какви са били последните реакции на шофьора. Няма превишаване на допустимата скорост на автомагистралата при инцидента, каза още министърът на транспорта.<br />
0 Коментара: