Московски: Не възрастта, а изминати км да е критерий за автобусите
Не възрастта трябва да бъде критерият, а изминати километри от автобусите. Това заяви в предаването &quot;Седмицата&quot; на&nbsp;Дарик министърът на транспорта Ивайло Московски.<br /> <br /> По думите му съществува механизъм, който да ограничи пътуването на стари автобуси по пътищата ни. Според него това може да стане с въвеждането на стандартите Евро 3 и Евро 4. <br /> <br /> Тези стандарти налагат автобусите да бъдат с нови технически параметри. Такива технически параметри притежават само по-новите модели, което ще изхвърлени по-старите от пътищата ни. <br /> <br /> &quot;Не трябва да се допуска компромис. Трябва да се въведат строги рестрикции. Не е нормално да загиват хора&quot;, категоричен бе министър Московски, който коментира&nbsp;зверската&nbsp;катастрофа&nbsp;на АМ &quot;Тракия&quot;, при която загинаха 8 души. <br /> <br /> Попитан&nbsp;дали и в градския обществен транспорт трябва да се въведат правила, за да не пътуват стари превозни средства, Московски отговори: &quot;Да, абсолютно&quot;. <br /> <br /> Договорът за наем на автобуса, който катастрофира на магистрала &bdquo;Тракия&quot; на 15 юни, между &bdquo;Ентуртранс&quot; и &bdquo;Бургас тур - 90&quot; е изтекъл на 1 април и към него няма анекс за удължение, тоест в деня на инцидента договор между двете компании не е съществувал. Това каза още Ивайло Московски.<br /> <br /> Към документацията, която получих, нямаше такъв анекс, значи договорът е приключил на 1 април и този автобус е нямало как да бъде част от техните маршрути, допълни министърът.<br /> <br /> От органите на администрацията към транспортното министерство е правена проверка броени дни преди инцидента и този факт не е констатиран, което е накарало министъра бързо да вземе решение за отстраняването на шефовете на &bdquo;Автомобилна администрация&quot; и ДАИ-Бургас, обясни той.<br /> <br /> Получих папка с над 10 съставени акта от служителите на &bdquo;Автомобилна администрация&quot; на фирмата &bdquo;Ентуртранс&quot; за период от седем-осем месеца и няма нито едно влязло в сила наказателно постановление заради обжалване, като една част от тях са вече отменени, заяви Московски. Две трети от актовете били свързани с нарушаване на маршрутния график на автобусите.<br /> <br /> &bdquo;Не съм информиран за готови експертизи от проверката на катастрофата, наши екипи оказват съдействие на разследващите&quot;, каза министърът. Той припомни, че двете версии, по които се работи, са човешка грешка и техническа неизправност.<br /> <br /> Анализира се графиката на тахошайбата и оттам се правят изводи какви са били последните реакции на шофьора. Няма превишаване на допустимата скорост на автомагистралата при инцидента, каза още министърът на транспорта.<br />