Построяването на моста Видин-Калафат ще бъде забавено с няколко месеца, а сумата, нужна за изпълнението на проекта – почти удвоена, съобщава Дойче веле позовавайки се на подробности в онлайн-изданието на испанския ежедневник „Ел паис”.
Испанският изпълнител на проекта "Видин-Калафат" ФСС Конструксион С.А. ще забави изграждането на моста над река Дунав. А сумата, нужна за изпълнението на проекта ще бъде почти удвоена, научаваме от публикация в онлайн-изданието на испанския ежедневик Ел паис. Първоначално определената сума от 116 милиона евро се оказва недостатъчна за изпълнението на проекта. Вече става въпрос за 226 милиона евро. Това е заявил във вторник говорител на българското Министерство на транспорта. Изданието посочва, че 70 процента от бюджета, определен за строежа, се отпускат от европейски фондове.
Строежът на моста ще бъде забавен с 4 месеца

Първият мост, свързващ Румъния и България, е построен между 1952 и 1954 година и проектът ще бъде завършен не в края на 2010 година, както се очакваше първоначално, а едва през 2011 година. Главните проблеми, пред които е изправена испанската фирма-изпълнител, са свързани с геоложките проучвания, както и с отчуждаването на терените за строежа от двете страни на предвидения мост. Последното зависи най-вече от българските и румънските инстанции. Бюрокрацията също забавя реализацията на проекта, се посочва още в статията. Освен това ще са нужни и допълнително около 10 милиона евро.
 70% от бюджета се осигуряват от фондовете на ЕС за да може да бъдат завършени вече започнати проучвания. Част от тези изследвания са назначени от френската фирма Ингероп и британската Хай Пойнт Рендъл, които контролират изпълнението на проекта. А именно проучванията са една от причините за промените в плана.
Мостът, койте ще стане част от известния европейски транспортен коридор номер 4, ще бъде дълъг 1971 метра и ще свърза българския град Видин и румънския Калафат. Това ще е вторият мост, свързващ двете източноевропейски съседки, пише в заключение на Ел паис. /БЛИЦ