Ексшефът на АПИ разкри как точно е станало освобождаването му
Ремонтът на АМ „Тракия“ се извършва по обществена поръчка с открита и отворена процедура по думите на инж. Досев
Отстраняването не е от вчера, а от онзи ден. Като причина за освобождаването пише – по преценка на министъра. В това няма никакъв проблем. Това заяви инж. Иван Досев в ефира на bTV по повод освобождаването си.
Това си е нормално. Новият министър иска да си изгради собствени екип и отстранява стария.
На 26 вечерта ни беше връчена тази заповед. На следващия ден имахме уговорка да дойдат новите членове. В късния следобед излязохме от агенцията. Когато това се случи, аз получих едно прессъобщение, в което пишеше, че мотивите за освобождаването са други“, обясни той.
„Аз лично среща с регионалния министър не съм имал и такава причина не ми е посочвана, за да я оправдания. Не става ясно за кой договор говорят“, посочи той.
„Авансът е такъв тип допълнително финансиране. Той дава възможност да може да се извършват всички дейности в срок. За да се извършват тези авансови плащания ние сме получили целеви плащания с разрешение на Министерски съвет. Тези пари даже не стигат до АПИ, а са в една друга сметка.
Досев обясни, че авансът е нужен, за да се стартират подготвителните процедури в разумен срок: „АПИ не си е позволила да сключи нито един договор без санкция от нашия принципал“
Платени са три аванса по договорите за участъци от АМ „Хемус“. По думите му най-скъпата АМ е „Люлин“, но цената на километър не трябва да се използва като мерило, защото геологията на различните терени е различна.
Ремонтът на АМ „Тракия“ се извършва по обществена поръчка с открита и отворена процедура по думите на инж. Досев. Той съобщи, че са извършвани многократни проверки на строителството като проби за насип и хумусни остатъци.