Грозен скандал между социоложки за поръчки и манипулации
"Огорчена съм от колежката!", избухна Мира Радева срещу Боряна Димитрова
В общественото пространство има злоупотреба със социологически данни, призна в сутрешния блок на bTV собственичката на Алфа рисърч Боряна Димитрова. Тя нападна остро в ефир шефката на МБМД Мира Радева, която също не й остана длъжна.
Те не се случват само в предизборен период, тъй като могат да влияят при формирането на определени политики или лобистка промяна в закона. Проблемът на социолозите обаче е дискредитирането на социологията, посочи шефката на Алфа Рисърч. Тя зададе и риторичен въпрос дали този, който поръчва социологическото проучване подменя резултатите от тях.<br /> <br /> Защо самите политически партии не декларират на кои агенции разчитат при проучването на общественото мнение, призова пък Мира Радева от МБМД. При тази реплика обаче дойде и атаката на Боряна Димитрова: “С механизма на обществените поръчки също може да се изкривят данните от социологически проучвания”, каза шефката на Алфа Рисърч. “Проучване в планинските райони на МВМД показа, че анкетираните смятат, че протестиращите на Орлов мост „не са добре с главите" . Няколко дни по-късно МОМН дава на МВБД поръчка за изследване на обществените младежки политики”, разкри Боряна Димитрова. “Въпросът е дали има връзка с услужливите изследвания и спечелването на обществените поръчки”, пита се социоложката.<br /> <br /> “Алфа Рисърч поиска протокол за отдаването на поръчката на конкурентното дружество, оглавено от Мира Радева, но ни бе отказано, защото има секретно класиране при обществените поръчки”, разказа още Димитрова.<br /> <br /> Това от своя страна предизвика бурната реакция на Мира Радева, която остро нападна Димитрова. “Огорчена съм от колежката си, която е готова да хвърля кал върху колегите си. Аз не съм от министерството и не знам защо не са предоставени протоколите. Понеже Боряна Димитрова смята, че трябва да спечели 100% от всички поръчки и затова ни атакува сега”, смята Радева. “Това е единствената поръчка, която сме спечелили от една година”, каза шефката на МБМД и призна, че рекламна агенция е поръчала изследването сред жителите на планинските райони посветено на промените в Закона за горите./БЛИЦ