В понеделник ще бъде създадена работна група, за да стане ясна формата, с която ще се извършва зимното поддържане и разплащането на вече извършените дейности. 

Това стана ясно след срещата на служебния премиер Стефан Янев след срещата в Министерски съвет с ръководството на Българска браншова камара "Пътища". 

Готовността за протестните действия остава, но докато има възможност за диалог, ще призовем нашите членове да не провеждат протестни действия, обявиха от Камарата.

В разговора участваха също министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, заместник-министърът на правосъдието Иван Демерджиев, изпълнителният директор на Агенцията по обществени поръчки Миглена Павлова и директорът на АДФИ Стефан Белчев.

Няма риск за зимното поддържане на пътищата. Актуализацията на бюджета даде възможност да се снеме риска, подчерта служебният министър на финансите Валери Белчев.

„Благодарение на актуализацията на бюджета няма да има стрес върху ресурса, ще има достатъчно средства, за да може да започне подготовката за зимния сезон. Така че краткосрочния проблем в тази посока може да се счита за решен.

Втората добра новина е, че имаме конструктивен диалог с браншовите организации. Ще имаме възможност да продължим планирането за следващата година, за следващия бюджет заедно.

Третата, че сформирахме работна група, която да отстрани някои неточности в правилата, някои условности и да намери правилната форма, която да ни позволи оттук нататък да стъпим върху една по-стабилна основа за съвместна работа“, каза още министър Белчев.

Той заяви, че е удовлетворен от позитивния диалог.

„Вярвам, че в рамките на много кратко време ще сме способни да произведем една по-стабилна атмосфера за сътрудничество“, каза още Белчев.

Годишно са необходими малко над 1 млрд. лв. за текущ ремонт и поддръжка на пътищата и ова трябва да бъде заложено в бюджета за 2022 г.
Това каза министърът на регионалното развитие Виолета Комитова по време на брифинг в Министерски съвет.

"Ние установихме похарчен бюджет на АПИ за текущ ремонт в размер и поддръжка в размер на 382 млн. лв. докрая на април, а възложени работи за текущ ремонт и поддръжка за 1.5 млрд. лв.

От първия ден до днес не сме спирали да се занимаваме с този казус. Установихме няколко проблема, на които вие всички сте свидетели.

Първият проблем - осигуряването на тези средства за доплащане на извършени дейности от нашите български строителни фирми, се опитахме да представим в Народното събрание, да получим санкция, че имаме право да разплатим извършените дейности.

Не получихме такова одобрение. Вторият проблем е да осигурим средства за зимното почистване през актуализацията на бюджета, чрез огромните усилия на служебното правителство, на премиера и на финансовия министър Асен Василев и с подкрепата, разбира се на Народното събрание, са осигурени около 100 млн. за зимното поддържане.

Третият въпрос, по който ние работим дългосрочно в МРРБ е, че ако на нашата държава годишно са й необходими 1 млрд. и нещо за текущ ремонт и поддръжка на пътищата, смятаме, че това трябва да бъде заложено в бюджета за 2022 г.

Такива са данните за последните 4 годни. Това ще намали стреса в нашите пътностроителни фирми от началото на годината докрая да очакват дали ще има резерви, министерски постановление, дали ще се заплати тяхната работа.

Смятаме, че това ще донесе спокойствие и сигурност на всички граждани, че тези необходими важни ремонти за цялата пътна инфраструктура, всички ние ще ги получим, без никой да се притеснява кое правителство е на власт, коя партия или коалиция е спечелила изборите", каза още Комитова.