Предстои преговор с облигационерите и главните кредитори на БДЖ. Това обясни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов на заседание на парламентарната транспортна комисия. Още в първите си дни на поста той се срещнал с представители на Световната банка.
&bdquo;Ние сме представили план за действие, защото не може да бъде взето никакво решение в Български държавни железници без тяхно разрешение. Единствено можем да разполагаме с имотите, които не са заложени като особен залог при теглене на кредити&rdquo;, каза Папазов. Ще бъдат продавани неоперативни активи, като те ще се продават на явен търг. Това е единственият начин да се получи висока цена. <br /> <br /> &ldquo;До 15-20 юли ще решим въпроса и след като запознаем Европейската комисия ще ни бъде пусната модификацията и ще успеем да подготвим проекти за ж.п. сектора за следващия период&rdquo;, каза още Данаил Папазов. &ldquo;За подготовката на жп проектите за следващия програмен период са необходими около 48 млн. евро, от които след дълги битки успяхме да открием вътрешни резерви за около 50 млн. лв.&rdquo;, допълни той. <br /> <br /> По-рано днес стана ясно, че ръководството на БДЖ &bdquo;Товарни превози&rdquo; ще бъде преместено на гара &ldquo;Подуяне&rdquo;, за да има пряк поглед на това, което се случва там. &ldquo;Първо ще решим въпроса с продажбата, изчезването на неоперативни активи. Второто нещо, което ще направим за гара &ldquo;Подуяне&rdquo;, е да преместим там ръководството на БДЖ &bdquo;Товарни превози&rdquo; и ще имат пряк поглед&rdquo;, каза Папазов.<br /> <br /> За предотвратяване на кражбите в системата на НКЖИ ще бъдат предприети няколко мерки. Цялата програма за продажба на неоперативни активи в железниците е насочена към спиране на кражбите, обясни Папазов. <br /> &nbsp;