Министърът заради когото Петков бе "взривен" разкри сензационно, че...
Оставам в това правителство, за да довършим изключително важни процеси и събития, които в един момент ще доведат до по-добър живот на хората, подчерта той
През времето, докато бях министър, подредихме добър екип и показахме резултат. Няма предпостави и причини за уволнения. Това заяви пред bTV министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който остана на поста си и в служебния кабинет.
„Екипът е добър, продължаваме да работим“, добави той.
На въпрос защо е решил да остане и в служебния кабинет, той заяви, че понякога в политиката и в живота трябва да се взимат тежки решения.
„Предвид ситуацията, пред която е изправена страната, реших да подходя държавнически и отговорно. Поех огромен риск за себе си, но съм чист пред съвестта си. Работата на политиците е да вършат някаква работа за обществото. Оставам в това правителство, за да довършим изключително важни процеси и събития, които в един момент ще доведат до по-добър живот на хората“, заяви Гвоздейков.
„Получих обаждане за среща с г-н Главчев, направихме такава, изложих обстановката в министерството, какви са предизвикателствата и какво трябва да се направи, след това получих предложението да остана служебен министър.
Политиката е инструментът, който трябва да прави добро за хората. В сектор транспорт има изключително важни проекти, свързани с модернизацията на жп транспорта, които се финансират по ПВУ.
Процесите твърде много закъсняват. България трябва да получи нов подвижен състав. Това трябва да се случи до август 2026 г. Миналата седмица има избран изпълнител за двуетажните влакове, предстои да бъде подписан договор.
Април и май са изключително важни да проведем всички процедури докрай, за да спасим всички тези проекти. Основният риск от изгубването на тези средства е ако тези процеси не се управляват правилно.
10 месеца се опитваме да вкараме в някакъв път. Този план е стартирал през 2022 г. и две години не можем да дойдем до финала. Тези поръчки представляват голям интерес за производители, има обжалване на процедурите.
Това е основната причина, която обясних и на Главчев. Съществува риск България да загуби средства за модернизация“, обясни транспортният министър.
Той сподели, че след разговора си със служебния премиер е разговарял със съпредседателя на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков.
„Петков ме покани за министър в кабинета „Денков“, бях морално отговорен за това да му съобщя, че съм получил покана за разговор от Главчев. Разговорът с Петков беше емоционален. Направих всичко, за да изложа мотивите си и защо го правя. Останах неразбран.
Петков е лидер на партия и гледа процесът под съвсем друг ъгъл. Казах, че това е моето решение и поемам този ангажимент, защото… и това е.
Опита се да ме разубеди. Имаше различни гледни точки. В крайна сметка решението беше мое и си нося риска и последствията за него“, каза още той.
„Никога няма да чуете от моята уста дума срещу Асен Василев и Кирил Петков, защото трябва да има колегиалност, респект. Всеки има право да вземе своето решение и да поеме по свой път“, посочи Гвоздейков.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук