Със заповедта на Войнов от вчера – да се забрани вносът на разнородни партиди, се засягат доста интереси. Оборотът от този внос е доста голям - така земеделският министър Мирослав Найденов коментира пред бТВ новината за разбитата снощи кола на ветеринар №1 . Не искам да ставам адвокат на никого и не искам да персонифицирам за кой става въпрос и кой е най-големият, застрахова се Найденов, но спомена, че "да, той имаше, същият господин дебат с Войнов".
Министърът допусна, че това може да е криминално деяние на някоя от малките банди, но не било изключено то да е и заради акция &bdquo;Дупетата&rdquo;, в която фирми на мажоритарния собственик на публичната компания &quot;САФ Магелан&quot; Георги Костадинов бяха сред основните заловени нарушители. Впоследствие&nbsp;Костадинов имаше публични спорове с директора на НВМС.<br /> <br /> &quot;САФ Магелан&quot;&nbsp; внася по 25 тона изрезки от салами дневно и ги продава на значително по-ниски цени от продукцията на местните фирми.<br /> <br /> Не толерирам производители, грижа се за интересите на потребителите, увери земеделският министър по повод на обвиненията, че с акцията се притискат участниците в законен бизнес. Вносът на &bdquo;дупета&rdquo; е в пъти по&#8210;голям отколкото на нормално месо според Найденов. По думите му години наред в този бранш е имало потискане. <br /> <br /> Нормално е, когато едно предприятие произвежда колбаси, да остават &bdquo;дупета&rdquo; и да предлага от тази партида. Ако има инцидент, може да се стигне до производителя и дори до животните, но когато се внесат много партиди и тук се смесят, вече става опасно, коментира министърът. Освен това, не се внасят само изрезки или дупета, отбеляза той.<br /> .&nbsp;<br /> &quot; Внасят се и готови колбаси, които нямат нищо общо с това, което сега се показва. Ясно е, че българският месопреработвателен бранш години наред беше подтискан, беше поставен в ситуация на нелоялна конкуренция&quot;,&nbsp; заяви Найденов. <br /> <br /> Министърът даде пример с внос на филе, което се записва като&nbsp;сланина и така се заобикалят&nbsp;митническите тарифи. Като внасят на ниски цени, фирмите в този сектор избягват и&nbsp; ДДС-то, което трябва да се плати. <br />