Телефон 112 не е информационен телефон. Необходимо е хората да запомнят, че могат да ползват спешната линия при инциденти, застрашаващи здравето, сигурността и имуществото им, като им осигурява бърз достъп до службите за спешно реагиране – Спешна медицинска помощ, Гражданска защита, Полиция, Пожарна безопасност и спасяване, Планинска спасителна служба и морска администрация „Морско спасяване”. Това каза Главният директор на Национална система 112 Стоян Граматиков на пресконференции в Плевен и Ловеч.
Стоян Граматиков уточни, че некоректните сигнали, които постъпват на спешната линия, са резултат от недостатъчната информираност на населението за услугата, която спешният телефон предоставя. Заради липсата на информация, на този етап няма санкционирани по Закона за телефон 112. Глобите, които са предвидени в него, са в размер от 300 до 20 000 лева. Пресконференциите, които главният директор и директорите на шестте районни центрове провеждат в областните градове целят да популяризират функциите и предназначението на телефон 112.
Директорът на Районния център 112 в Монтана Сашка Ранделова съобщи, че от създаването на центъра на 28 август 2008 г. до 3 февруари 2009 г. за Плевенска област са постъпили 43 915. От тях 2000 са за реални инциденти. Общият брой на сигналите за област Ловеч са 25 609. От тях най-висок е процентът на повикванията, свързани с пътно-транспорти произшествия в Луковит.
Телефон 112 е безплатен, избира се без код, включително от мобилни телефони без сим карта и със заключена клавиатура. /БЛИЦ