До две седмици ще стартира процедурата за концесия на летище София, има заявен интерес дори и от китайски оператор. Това обяви пред "Канал 3" министърът на транспорта Ивайло Московски.
&bdquo;Надявам се да получим най-добрата цена за летище София&rdquo;, допълни той.&nbsp;Относно концесията на софийското летище министър Московски заяви, че тя ще е малко по-специфична, но вече има заявен интерес от почти всички големи европейски оператори, както и от китайски и турски.<br /> <br /> &bdquo;Нужна е нотификация от Брюксел, за да се дадат парите като държавна помощ за БДЖ, за да се разплатят железниците с кредиторите си. Иначе още утре можем да нямаме БДЖ, ако решат технически, но те вярват, че нашите усилия ще доведат до погасяване на кредитите&rdquo;, обясни той.<br /> <br /> От думите на министъра стана ясно, че бъдещите планове за новата железопътна инфраструктура предвиждат влаковете да могат да се движат по линиите с 200 километра в час.<br /> <br /> &bdquo;Основната политика, която прилагаме, са инвестиции през европейските програми за жп-пътищата, а летищата и пристанищата се отдават на концесия на частни инвеститори&rdquo;, заяви министър Московски.<br /> <br /> По думите му сектор &quot;Транспорт&quot; е много дебалансиран по няколко причини. Пътищата са на друг тип система - винетна и е недостатъчна, за да осигури нуужните средства на Пътната агенция. Трябва да се въведе колкото може по-бързо тол системата. Поне 50% е транзитният трафик на тежкотоварните автомобили в България. Един ТИР, който минава транзит, плаща 10 евро винетка, а в Сърбия - 70. Това е дефект на системата и тя трябва да се коригира. Така се отнема възможността товарите да се превозват по друг начин.<br /> <br /> &bdquo;Откакто се въведоха таблетите за изпити за правоспособност на водачите, буквално с проценти намаляха опитите за манипулиране на самите изпити. 4 пъти над планирания трафик - това е ефектът от Дунав мост 2 що се отнася до приходи от такси&rdquo;, отчете още транспортният министър./БЛИЦ <br /> &nbsp;