През последните дни бяхме залети с информации за лошото качество на произвеждани у нас стоки. Оказа се, че на българския потребител се предлага сирене, в което се съдържа всичко друго, но не и мляко, и колбаси, в които се съдържа всичко друго, но не и месо.
В тази връзка земеделският министър излезе с предложение да се обособят щандове в големите търговски вериги, на които да има ясно разграничение на качествените стоки, произведени според българския държавен стандарт и стоките, в които се влагат други суровини, но носят същото търговско наименование. Така потребителите ще имат възможността да избират между скъпо и качествено и евтино и некачествено, а в много случаи и вредно, както се оказа след разкритието за вноса на опасно свинско месо от Ирландия.
По този начин гражданите на Република България се делят на две категории: качествени и некачествени потребители. Това поставя в риск две категории български граждани: пенсионерите и социално слабите, се казва в позиция на Движение „Напред” относно качеството на най-популярните български хранителни стоки.
 Движение “Напред” (ВМРО, Гергьовден, ЗНС, ЛИДЕР), отправят остро предупреждение към правителството и настояват за:
Правителството да предприеме незабавни мерки за прекратяване на вредните практики при производството на традиционни за българската трапеза продукти като сирене, кашкавал, малотрайни и дълготрайни колбаси;
Предлагаме въвеждането на български държавни стандарти не според намерението на земеделския министър - един стандарт - за сирене, два - за кашкавал и един - за кренвирши, а за контрол на качеството и съдържанието на произвежданите продукти. Да се предлага производство на сирене по един стандарт е връщане на порочни практики от тоталитарното ни минало и ще ограничи възможностите за вкусово разнообразие;
Призоваваме европейския комисар за защита на потребителите Меглена Кунева да се самосезира по случая с производството на некачествени и вредни продукти в България. Ние сме част от Европейския съюз и защитата на българските потребители е част от защитата на европейските потребителите. Разбираме проблемите на европейците с лошия транспорт или с некачествените енергийни услуги, но тук, в България, става въпрос за живота и здравето на българските граждани. Една кампания „Коледата безопасна” не прави един човек защитник на потребителите. Защитата на потребителите се доказва при случаи като този.
Нека това безотговорно отношение към българския потребител, както от страна на правителството, така и от страна на производителите, бъде за последно и да е отправната точка за началото на едно ново отношение към гражданите на собствената ни държава, се казва още в позицията. /БЛИЦ