Николай Бареков няма да се кандидатира за евродепутат, „Презареди България” обаче влиза в битката за евровота с млади лица
Николай Бареков твърдо „за” Пакета „Мобилност”, ще отстоява до последно правата на наемните работници в България, против влизането на България в Еврозоната, няма да се кандидатира за евродепутат, но „Презареди България” влиза в битката за евровота с млади лица, преговорите с АТАКА продължават, Патриотите се явяват самостоятелно, цепят се за предстоящите избори. Това стана ясно по време на конференция, организирана от него и и Групата на Европейските консерватори и реформисти.
Като единствен, застанал категорично на страната на наемните работници, Бареков благодари на президента Румен Радев и премиера Бойко Борисов за това, че са запазили неутралитет в създалата се кризисна ситуация около гласуването на Пакета „Мобилност” в Европейския парламент. „Министър-председателя дори ми се обади за чуе аргументите ми, като отчете, че са разумни и трябва да се извадят на масата и да се върви към един истински дебат”, обяви евродепутатът пред пълна зала с млади членове и симпатизанти.
„Средната заплата на един тираджия у нас е около 2000 евро, реалният осигурителен доход обаче е 260 евро, освен това, масово тези хора се прибират на родна земя и виждат семействата си един път на 11 месеца”, заяви в защита на позицията си и призова колегите си противници на Пакета „Мобилност” Ангел Джамбазки и Андрей Новаков да се откажат от евродепутатските си заплати в размер на 7 000 евро, да се качат на тировете и да установят сами условията на живот на наемните работници по международните пътища.
„Демографският проблем, който е освен за България, ще бъде решен само тогава, когато българинът получи европейски доходи и европейски условия на труд”, категоричен е той.
От изявлението му стана ясно още, че е склонен да промени позицията си при две условия – „незабавно увеличаване на заплатите на шофьорите на камиони с 20 % и второ – всички трудови договори да бъдат ревизирани и държавата да се намеси, така че българските шофьори, които карат по пътищата на Европа, да не взимат минималната заплата, а да взимат реалните пари, които им се полагат”.
Бареков се обяви и за изкореняване на порочната практика у нас хора да дават качествен труд срещу минималната работна заплата.
В противовес на критики на политическите си противници, че ако Пакетът бъде приет, то българските превозвачи ще фалират и шофьорите ще останат без работа, евродепутатът обясни, че това няма как да стане.
По думите му в момента българските тираджии работят за 2 000 евро заплата и се прибират у нас веднъж на 11 месеца, ако превозвачите фалират – „шофьорите ще намерят работа в Западна Европа, ще взимат по 8 000 евро заплата, които пари ще връщат в България и ще се прибират всеки месец при семействата си, заради желязната нормативна уредба в тези страни”. Бареков призова още едрите превозвачи да продадат скъпоструващите си Ламборгинита и Поршета, които по думите при някои от тях наброяват 10-20, и да вдигнат заплатите на своите работници.
Николай Бареков се обяви категорично и против влизането на България в Еврозаната. По думите еврото далеч не е панацея и няма да повиши стандарта у нас, както твърдят неговите защитници, а напротив - загубване на национална идентичност, глад, мизерия и драстично повишаване на външния дълг, прогнозира евродепутатът. В аргумент уточни, че не случайно едни от най-развитите икономики в Европа са запазили националните си валути – Полша, Унгария, Дания.
По време на конференцията стана ясно още, че Бареков категорично няма да се кандидатира за евродепутат, но „Презареди България” влиза в битката за евровота с млади лица. „Диалогът е подновен, преговорите с ПП АТАКА и лидера й Волен Сидеров продължават”, обяви той и разкри, че от разговори с европейските консерватори е научил, че патриотите са взели решение и ще се явят разцепени на предстоящите избори.