Правителството прие днес наредба, с която нотариусите ще проверяват личните документи на клиентите си в МВР с потребителско име и парола. Така те ще имат достъп до националния регистър на личните документи.
В канторите ще се проверяват снимка на лицето, справка за валидност на документа му за самоличност и др. <br /> <br /> Всяка справка ще се архивира в сървъра на Нотариалната камара за срок най-малко от две години.<br /> Чрез данните, които нотариусите ще могат да ползват ще се предотвратят възможностите за имотни измами.<br /> <br /> Достъпът до регистъра ще става единствено по електронен път и ще може да бъде осъществяван само от нотариусите и помощник-нотариусите, вписани в регистъра на Нотариалната камара, след идентификация с потребителско име и парола в системата за достъп./БЛИЦ<br /> <br />