Няма как да се лети без спазване на правила. Изтребителите ни са вдигнати от сигнал под командването на НАТО. Това каза министърът на отбраната в оставка Драгомир Заков пред журналисти по повод преследвания от два Миг-29 и приземен в Бохот самолет

Драгомир Заков

"Това означава, че самолетът е правил обиколки, които НАТО е приело като риск. Те са длъжни да вдигнат изтребители.

Той е излетял, опитал е аудиовръзка и самолетът е кацнал на летище край Плевен. Става дума за неспазване на правила и понасяне на последствия.

Летял е в зони, в които се изисква да има полетен план. Отделно, действията на самолета и траекторията са предизвикали притеснения, които са изисквали ВВС да реагира. Радарите на НАТО получават информация от радарите на всички страни-членки", допълни Заков. 

Той каза, че все още няма официално писмо от руска страна и изтъкна, че това не е изненада. 

"През 2017 година, като експерт, съм предупреждавал за това. Нищо неочаквано не се случи. Което стана с газа, се случи с лицензите за хеликоптери. Днес има нов продукт, който е много по-конкурентен от руския. Виждам добра перспектива, ако фирмите ни успеят да не използват повече такива лицензи", сподели още той. 

Заков изтъкна, че това е бил учебен самолет и да се вдигнат изтребителите струва много пари

"Сумата е голяма, ресурса е голям. Вместо да го използваме за далеч по-сериозни операции, ние сме длъжни да проверяваме други самолети. Това е несериозно за националната сигурност", каза още той.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!